آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

آبگرفتی و سیلاب در استان های جنوبغرب، سواحل دریا خزر و دامنه های البرز؛ برف و کولاک و کاهش دید در گردنه ها



همانطور که انتظار داشتیم، بارندگی ها ناشی از عبور امواج ناپایدار سامانه بارشزا مستقر روی شرق دریا مدیترانه طی ساعات گذشته از استان های واقع در جنوبغرب آغاز شد؛ در برخی از ایستگاه های واقع در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، اصفهان، یزد و ... گزارش بارندگی داشتیم. در طی ساعات آینده دامنه بارش ها بتدریج به سایر مناطق نیمه غربی کشور و از اواخر وقت به دامنه های البرز کشیده خواهد شد. طی روز پنجشنبه 27 دی 97 بارش ها بر روی کشور گسترده شده، بیشتر مناطق نیمه غربی،سواحل دریا خزر، دامنه های البرز، شمال شرق و همچنین بر روی جنوب غرب و با شدت ضعیف بر روی مناطقی از مرکز و دامنه های جنوبی زاگرس بارندگی ها را خواهیم داشت. شدت بارش طی فردا بر روی سواحل دریا خزر، ارتفاعات واقع بر روی دامنه های رشته کوه البرز و با شدت کمتر بر روی نواحی از شمال غرب و دامنه های جنوب غربی زاگرس پیش بینی می شود. طی روز جمعه 28 دی از شدت و گستره بارش ها کاسته شده و بارندگی ها محدود به بخش های شمالی برای نواحی از استان های حاشیه دریا خزر، دامنه های البرز و مناطقی از شمال شرق کشور خواهد بود که شدت بارش بر روی البرز شرقی و استان گلستان پیش بینی می شود.



لذا با توجه به شدت بارش ها، احتمال آبگرفتی معابر عمومی و همچنین وقوع کولاک و اختلال در تردد جاده های کوهستانی به شرح ذیل اعلام وضعیت می گردد:

 

1-طی امروز تا صبح روز پنجشنبه 27 دی 97؛ بر روی استان های واقع در جنوبغرب کشور شامل استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، غرب اصفهان و شمال فارس شدت بارش ها و در برخی مناطق احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد. بارش ها بر روی دامنه های جنوب غربی زاگرس و بتدریج برروی سایر مناطق نیمه غربی - شمال غربی کشور بشکل برف بوده که در گردنه ها با کولاک و کاهش دید همراه ست.


2-  طی صبح پنجشنبه 27 دی لغایت صبح روز جمعه 28 دی 97؛ با تقویت شارش های شمالی بر روی دریا خزر در استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی شدت بارش ها می تواند در برخی مناطق با آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها همراه باشد. همچنین استان های واقع در دامنه های رشته کوه البرز شامل قزوین، البرز، تهران و شمال استان با تشدید بارش ها و در برخی ساعات رخداد رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می شود. بارش ها بر روی دامنه های البرز بشکل برف و کولاک خواهد بود. 


3- طی روز جمعه 28 دی 97؛ شدت بارش بر روی شرق دریا خزر و استان گلستان پیش بینی می شود که در دامنه های شرقی البرز و ارتفاعات شمال شرق کشور بشکل برف وکولاک خواهد بود.


4- با بروز توده هوای سرد سامانه مذکور روند کاهش دما در غالب مناطق کشور بین 5 تا 10 درجه و در بخش های شمالی کشور بخصوص سواحل دریا خزر بین 10 تا 15 درجه سلسیوس  تا روز جمعه 28 دی 97 پیش بینی می شود.


5- رخداد وزش باد (در برخی مناطق ساعاتی شدید) در غالب مناطق کشور طی مدت فعال سامانه ناپایدار بخصوص طی روزهای پنجشنبه و جمعه انتظار می رود.






نظرات 2 + ارسال نظر
مراد جمعه 28 دی 1397 ساعت 09:50

یاالله...یاالله... ما برف میخوایم یاالله

گرمایش جهانی
ضد حال اساسی

علیرضا چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت 21:37

سلام وقتی پر ارتفاع تشکیل بشه آیا ابرهای سطوح بالا شکل میگیرد در این باره توضیحاتی بدهید ممنون میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد