آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

لَری با تبدیل شدن به یک SNOWICANE پنج فوت برف تابستانی در گرینلند ایجاد میکند!


طوفان لَری قرار است با نزدیک شدن به نیوفاندلند به یک "کولاک عظیم" تبدیل شود. این ویژگی برای این موقع سال بسیار غیرمعمول است و انتظار میرود طوفان به اندازه پنج فوت از گرمایش جهانی بر گرینلند بزداید. حرکت طوفان در هوای سرد برای تولید برف بیسابقه نیست حتی نامی نیز دارد: "SNOWICANE".

با این حال، اگرچه بیسابقه نیست اما تعداد انگشت شماری در تاریخ ثبت شده است…

هاریکن نیوانگلند در سال ۱۸۰۴: در سال ۱۸۰۴ هاریکن نیوانگلند اولین طوفان حاره در تاریخ ثبت شده بود که باعث بارش برف میشد. بر اساس گزارشها، بارش برف تا ۴۸ اینچ در بخشهایی از ورمونت اندازه گیری شد.

بر اثر طوفان بزرگ برفی در سال ۱۸۰۴، کشتیها خسارت قابل توجهی متحمل شدند.


هاریکن سندی سال ۲۰۱۲: طوفان سندی شاید بدنامترین طوفانی باشد که به "SNOWICANE" تبدیل شده است. این طوفان در اواخر اکتبر ۲۰۱۲ رخ داد و ۲۴ ایالت آمریکا از جمله کل سواحل شرقی از فلوریدا تا مین و غرب در سراسر کوههای آپالاچی و تا غرب میشیگان و ویسکانسین را تحت تأثیر قرار داد! به گزارش واشنگتن پست، سندی دو تا سه فوت برف را در کوه‌های مرکزی آپالاچی باراند و سقفها را فرو ریخت و درختان و خطوط برق را از بین برد.

طوفان زتا ۲۰۲۰: کمتر از یک سال پیش، طوفان زتا در ماه اکتبر برف تولید کرد. چندین اینچ از نیوجرسی تا ماساچوست گزارش شده است.

و اکنون ... طوفان لری سال ۲۰۲۱

بنابراین اگرچه بیسابقه نیست، اما بسیار نادر است که یک هاریکن برف تولید کند - به ویژه در اوایل سپتامبر! و در حالی که لَری به زودی شرایط SNOWICANE را در ایالات متحده از دست میدهد، پس از حرکت بسمت شمالشرق اقیانوس اطلس، به نظر می رسد حجم زیادی از برف تابستانی را در امتداد ساحل گرینلند به ارمغان آورد:

مرکز ملی طوفان ایالات متحده (NHC) اعلام کرد که پیش‌بینی می شود لَری جمعه شب یا اوایل صبح شنبه در نزدیک یا جنوب شرق نیوفاندلند حرکت کند و انتظار می رود به زودی به گرینلند برسد. به اندازه پنج فوت برف در ساحل کم جمعیت جنوب شرق گرینلند، به همراه آن در مناطق مرکزی و شمالی نیز، باران خواهد بارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد