آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

باران توام با طوفان تندری در راه خاورمیانه، احتمال سیلاب های ناگهانی در برخی از مناطق



در حالی که  طی روزهای اخیر فعالیت های شدید آب و هوایی در خاورمیانه خود را با سیلاب بزرگ ایران نمایان کرده بود، در حال حاضر، ناپایداری آب و هوایی در سوریه و اردن حاکم بوده که از طریق گردش سیکلونی سطوح پایین در راستای شرق - شمال شرقی حرکت خواهد کرد.


چندین پهنه آبی وجود دارد که سیستم را پشتیبانی می کنند که شامل دریای مازندران، مدیترانه و دریای سیاه می باشد.



به دلیل حرکت یک سیستم آب و هوایی بر فراز ایران ، بارندگی فراوانی در مناطق تحت تاثیر در پیش می باشد. هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی بیشترین تاثیر را خواهند داشت، اما مناطق اطراف آن نیز باید برای مواجه با آب و هوای بارانی آماده باشند.


ایران، عراق، عربستان سعودی، کویت، بحرین، امارات متحده عربی، قطر و عمان در 24 تا 48 ساعت آینده تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. انتظار می رود که فعالیت بارشی در سطح بالاتر با خطر سیلاب ناگهانی در برخی از بخش ها نیز همراه باشد.


علاوه بر این، ریزش باران طی روزهای 25 و 26 فروردین افزایش می یابد که به دلیل ماندگاری بیشتر سیستم (بلاکینگ)، ممکن است باعث وضعیت سیلاب احتمالی در ایران و عراق شود. بادهای مخرب به همراه سیلاب های ناگهانی و طوفان های تندری همچنین در کویت و عربستان سعودی محتمل است. انتظار می رود آب و هوا تنها پس از 27 فروردین آرام شود.

علاوه بر این، سیلاب های ناگهانی ممکن است روز شنبه نگرانی  برای بخش هایی از امارات متحده عربی، دوحه و مسقط باشد.


خلیج فارس و دریای سرخ پهنه های آبی هستند که باعث تغذیه رطوبتی سیستم شده تا آن را قوی تر کنند. در روزهای 27 و 28 فروردین، پاکستان نیز ممکن است محتمل آسیب شود.


در حقیقت، بین 26 تا 29 فروردین، ایالت های جامو و کشمیر و مناطق مجاور آن ممکن است چندید رویداد فعالیت های آب و هوایی را شاهد باشند.