آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

آوریل 2020، یک ماه گرم دیگر که دومین رکورد گرما را به خود اختصاص داد.


آپریل ۲۰۲۰ مانند الگوی دو ماه گذشته خود را به عنوان دومین ماه آپریل گرم جای داد و این بدان معنی است که سال ۲۰۲۰ تقریباً در بین چهار سال گرم ثبت شده قرار داشته و شانس خوبی برای جای گرفتن در مقام گرمترین یا دومین رکورد سال گرم را دارد. در حالی که هر ماه الگوهای مختلفی از گرما را تجربه کردیم - جزئیاتی که در زیر آنها را توضیح خواهیم داد - تصویر کلی مشخص است. اقیانوس ها و زمین های ما بسیار گرمتر از گذشته است. برای خواندن کلیه جزئیات اتفاقاتی که در آپریل ۲۰۲۰ رخ داده است، خلاصه گزارش جهانی اقلیمی ماه آپریل ۲۰۲۰ توسط مراکز ملی داده محیطی (NCEI) را بررسی کنید.

این نقشه ناهنجاری های دما جهانی را در آپریل ۲۰۲۰ نشان می دهد. ناهنجاری ها نشان می دهد که دمای هوا در سطح سیاره چقدر با نرمال (۱۹۸۱-۲۰۱۰) متفاوت است. رنگهای قرمز مناطقی را نشان می دهند که تا ۱۱ درجه فارنهایت (۶ درجه سلسیوس) گرمتر از حد نرمال است، در حالی که رنگ های آبی مناطقی را نشان می دهند که تا ۱۱ درجه فارنهایت سردتر از حد نرمال هستند. اگرچه آپریل ۲۰۲۰ دومین ماه آپریل گرم جهانی برای کره زمین بود، اما هنوز مناطقی وجود دارد که خنک تر از نرمال ماه را تجربه کردند.

بزرگترین "کانون" که دمای هوا بالاترین حد را داشت، در شمال آسیا بود که دمای آن بیش از ۱۱ درجه فارنهایت گرمتر از حد معمول بود. مناطق دیگر، از جمله اروپای مرکزی، غرب استرالیا،غالب مناطق آفریقا و آمریکای جنوبی نیز گرمتر از میانگین بودند. یکی از مناطق خنک تر از نرمال در سراسر کانادا و شرق ایالات متحده بود، جایی که دمای ماه آپریل بیش از ۲ درجه سلسیوس (۳/۶ درجه فارنهایت) پایین تر از نرمال قرار گرفت. این نکته نشان می دهد که علی رغم تجربه دما بسیار متفاوت نسبت به معمول در جایی که زندگی می کنیم، چشم انداز جهانی می تواند به شدت متفاوت باشد.

به طور کلی، دمای جهانی آپریل ۱/۹۱ درجه فارنهایت (۱/۰۶ درجه سلسیوس) بالاتر از میانگین قرن بیستم بود و آپریل ۲۰۲۰ را به عنوان گرمترین ماه آپریل در رکورد ۱۴۱ ساله تبدیل کرد. فقط ماه آپریل ۲۰۲۰ و آپریل ۲۰۱۶ (رکورد گرم ترین آپریل) دارای ناهنجاری دما جهانی بالاتر از ۱ درجه سلسیوس (۱/۸ درجه فارنهایت) بودند. همچنین ۴۴ امین ماه آپریل متوالی و ۴۲۴ ماه متوالی با دما بالاتر از میانگین قرن بیستم بود. تقریباً ۷٪ از مناطق کره زمین دمای گرمتر از رکورد ثبت شده آپریل را تجربه کردند. هیچ منطقه ای دمای ماهانه سردتر از رکوردها را تجربه نکردند.

آپریل ۲۰۲۰ از بسیاری زمینه ها دوم بود. اما حداقل در یک زمینه رتبه اول را کسب کرد. رکورد دمای اقیانوس در سرتاسر جهان ۱/۴۹ درجه فارنهایت (۰/۸۳ درجه سلسیوس) بالاتر از میانگین قرن بیستم قرار داشت و رکورد قبلی را در آپریل ۲۰۱۶ شکست. به ویژه، دمای سطح آب دریا طی ماه آپریل در سراسر کارائیب و خلیج مکزیک گرم ترین رکورد بود. برای اولین بار در ماه آپریل، منطقه کارائیب با ۱ درجه سلسیوس بالاتر از حد نرمال، رکورد قبلی را شکست. در این اثنا، ناهنجاری دمای ۳/۰۸ درجه فارنهایت (۱/۷۱ درجه سلسیوس) ماه آپریل خلیج مکزیک بزرگترین منطقه ناهنجاری گرمایی برای تمامی ماه ها در رکورد بود. اقیانوس ها نقش مهمی در چگونگی ایجاد گرمایش دمای هوای سطح زمین در این مناطق دارند.

با حرکت به ماه های تابستان، دمای اقیانوس در خلیج مکزیک بدقت مورد بررسی قرار می گیرد. نه تنها گرمتر از نرمال بودن دمای اقیانوس می تواند به طوفان های حاره های قوی تری منجر شود، بلکه گرم تر از نرمال بودن خلیج مکزیک نیز به افزایش فعالیت تورنادوهای تابستانی در سراسر ایالات متحده ارتباط دارد.

ترجمه مهرداد شهبازی 

نظرات 4 + ارسال نظر
kamran چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 19:54

بنده هم سوالاتی داشتم
اما در کانال ای دی شما گویا کامل نیست

سلام

آیدی تصحیح شد می توانید سوالتان را مطرح کنید .

علی اخروی شنبه 27 اردیبهشت 1399 ساعت 00:25

سلامی مجدد آقا مهرداد عزیز من هرچه خاستم به آیدیتون در تلگرام مراجعه کنم نشد به جای آیدی شما به پیش‌بینی‌های با علامت دست میافتم خواهش میکنم این موضوع را بررسی کنید و یا در سایت مثل سابق فعال باشید ممنون

سلام وقت بخیر

عذر خواهی میکنم از در ارتباط دچار مشکل شدید.

حتما موضوعی که فرمودید رو بررسی میکنم.

علی اخروی جمعه 26 اردیبهشت 1399 ساعت 19:25

سلام آقا مهرداد خاستم بگم که اگر در سایت جواب نمی‌دید در تلگرام یه آیدی داشته باشید تا حد اقل اونجا سوالات هواشناسیمونو ازتون بپرسیم ممنون

با سلام

من در خدمت شما و دوستان هستم

در پروفایل کانال هم آیدی برای ارتباط با مخاطب در نظر گرفته شده و می توانید از اون طریق سوالات خودتون رو مطرح کنید

اهمیت نظرسنجی جمعه 26 اردیبهشت 1399 ساعت 16:08 https://surveys.blogsky.com/

بسیار عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد