آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

آخرین تغییر و تحولات در سامانه دوم (27 بهمن لغایت 2 اسفند 98)


 با توجه به آخرین تغییرات در الگوی نقشه های هواشناسی، سامانه دومی که پیشتر مورد تعقیب ما قرار گرفته بود، در آخرین تغییرات به دلیل ایجاد شرایط بلاکینگ جریانات در منطقه از سرعت حرکت کندی برخودار شده است. لذا برای مدت زمان بیشتری در سطح منطقه استقرار داشته و در طی مدت زمان حضور خود امواجی را به سمت کشور ارسال می نماید:

موج اول سامانه از روز یکشنبه 27 بهمن ماه از سمت غرب وارد کشور شده و تا اوایل وقت روز سه شنبه 29 بهمن بر روی شمال غرب، بخش های غربی، جنوب غرب، سواحل غربی تا مرکزی خزر، دامنه های غربی تا مرکزی البرز و به شکل ضعیفتر در بخش های مرکزی کشور سبب بارندگی ها بشکل برف و باران خواهد شد. 

موج دوم سامانه از روز سه شنبه 29 بهمن از سمت جنوب غرب و غرب وارد کشور شده و تا اوایل روز جمعه 2 اسفند ماه بر روی مناطق بیشتری (نسبت به موج اول) شامل شمال غرب، غرب، جنوب غرب، نیمه شمالی و مناطق مرکزی کشور فعال خواهد بود. 

الگوی مجموع بارش برف سامانه دوم (27 بهمن - 2 اسفند 98)؛

در هفته پیشرو، بارندگی ها عمدتاً در استان های واقع در شمال غرب، غرب، ارتفاعات در زاگرس مرکزی، البرز و شمال شرق بشکل برف خواهد بود.

با توجه به بارش برف قابل انتظار بر روی شمال غرب، غرب، ارتفاعات در زاگرس مرکزی و البرز میانی مدیریت شرایط مخاطره آمیز جوی باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

 عبور جبهه هوای سرد از نواحی شمالی و شرقی کشور؛ 

با توجه به عبور زبانه های توده هوای پرفشار و سرد، امشب در نواحی غربی و شمالی دما هوا افت خواهد داشت، این کاهش دما هوا فردا تا بامداد روز یکشنبه در نواحی شرقی کشور قابل انتظار است. 

 تداوم زمستانی گرم بر روی اروپا؛ 

با توجه به تغییر الگوی وزش بادهایی که بر روی اروپا مسئولیت جابجایی توده های آب و هوایی را به عهده دارند، امسال قاره سبز نسبت به شرایط عادی زمستان بالنسبه هوا گرمی را تجربه کرده است که پیش بینی می شود تا پایان فصل زمستان هوا گرم در این منطقه ادامه داشته باشد. 

علت این وضعیت، بروز فاز مثبت شاخص AO ست که هوای سرد را بر روی مدار قطب شمال قفل می کند و مانع از ریزش آن به سرزمین های جنوبی تر می شود همین وضعیت به دلیل تقویت زبانه های توده هوا پرفشار بر روی خاورمیانه و ایران هوا سرتری را به ارمغان می آورد. 

 برای اطلاعات بیشتر در خصوص شاخص نوسان قطبی (AO) به سایت مراجعه نمایید:

http://iranclimate.ir/1395/01/29/post-40

مخاطبان گرامی از این پس می توانند از طریق آیدی @iranclima عضو کانال شده و از مزایای آن در خصوص جدیدترین مطالب در حوزه آب و هوای کشور مطلع شوند.

شایان ذکر است این کانال جهت تکمیل نیاز مخاطبان و علاقه مندان به آب و هوای کشور ایجاد شده است و با گذشت زمان در راستای سلیقه و نظر مخاطبان روند تغییرات در کانال اعمال خواهد شد.

نظرات 6 + ارسال نظر
آرش یکشنبه 11 اسفند 1398 ساعت 00:57

سلام خسته نباشید پیش بینی کلمبیا و تا حدودی روسیه فصل بهار برای استان بوشهر و نیمه جنوبی بارش‌های مثبتی گذاشته پیش بینی شما که برای ما قابل احترام است چیست

Bahman پنج‌شنبه 1 اسفند 1398 ساعت 01:37

سلام
مهرداد جان ما تو نوشهر سمت سواحل هستیم نه گیلان،لطفا مختصات رو درست بگیرید.در ضمن کی گفته تهران برف نداشته، پس اونهمه ویدیویی که توسط سیما پخش میشد دروغین بود، ویدیوهای آقای اصغری خانم احمدی آقای سرکرده و ضرابی از تهران اونم دو یا سه بار گرفته شده بود اشتباه بوده بنظرت. لطفا از جانبگرایی پرهیز کنید. در ضمن پیش بینی اسفند رو هم اگه مقدوره بزارید.

Bahman دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت 00:34

سلام
خوشبحال اون جاهایی که شهر و استانشون تو نقشهه رنگی شده و برف دارن‌. بد به حال سواحل شمالی.

سلام

شما دیگه توی گیلان دیدید کسی که باید اعتراض کنه شهری مثل تهرانه که برفی نداشت.

پویا یکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت 18:22

سلام و خسته نباشید.بارندگی در این هفته جاری،چگونه و چه میزان خواهد بود؟آیا اصلا بارندگی درکار خواهد بود؟

با سلام

بارش ها عمدتا در نیمه غربی و شمالی کشور متمرکز هست.

صمد یکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت 03:52

تا ۲ اسفند برای خلخال چند سانت برف پیشبینی میکنید؟

بارش برف در مابقی روزهای این هفته چندان برای خلخال قابل توجه نخواهد بود.

علی اخروی شنبه 26 بهمن 1398 ساعت 17:16

سلام آیا در صامانه ی بارشی که از روز سه شنبه وارد کشور میشه در خود شهر اصفهان تعسیر دارد یا خیر اگر تعسیر دارد به سورتبرف است یا باران و تعسیرش از چه روز تا چه روز است ممنون

با سلام

بارش هایی در شهر اصفهان برای انتهای هفته داریم که عمدتاً به شکل باران خواهد بود که طی روزهای چهارشنبه اواخر وقت و روز پنچشنبه رخ می دهد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد