آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

پیش بینی وضعیت جوی کشور ویژه 22 بهمن 1398


با توجه به در پیش بودن روز 22 بهمن 1398، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به درخواست مخاطبان عزیز پیش بینی وضعیت جوی این روز را به سمع و نظرتان می رسانیم:

با عنایت به نقشه های هواشناسی، مرکز سردچال مورد تعقیب ما که فعالیت خود را از اواخر وقت شب گذشته از سمت شمال غرب آغاز نمود، طی 22 بهمن 1398 بر روی کشور استقرار پیدا می کند. بنابر این طی روز 22 بهمن 98 شاهد ادامه فعالیت بارشی این سامانه ناپایدار خواهیم بود. مناطقی که باید طی روز 22 بهمن 98 انتظار بارندگی را داشته باشند: بر روی نواحی از شمال غرب، غرب، دامنه های مرکزی زاگرس، سواحل شمالی، استان های واقع در دامنه های البرز جنوبی، شمال شرق، شرق، نواحی از جنوب و جنوب شرق کشور واقع خواهد بود. به طور کل استان هایی که طی روز 22 بهمن 98 شاهد بارندگی خواهند بود عبارتند از: 

استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، اصفهان، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان.

با توجه به اطلاع رسانی های روزهای اخیر، بارش برف در نواحی جلگه ای استان های گیلان تا نواحی غربی مازندران  و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و نواحی شمالی استان سمنان می تواند اختلال در تردد جاده های کوهستانی و رفت و آمد در شهرها را در پی داشته باشد. در نواحی جنوبی کشور برای مناطق شرقی استان هرمزگان، جنوب کرمان و بخش هایی از غرب استان سیستان و بلوچستان در برخی ساعات رگبار، رعد و برق و وزش بادهای شدید پیش بینی می شود. همچنین طی روز سه شنبه برای استان های البرز، تهران، قم، مرکزی، یزد و کرمان، سیستان و بلوچستان و استان فارس وزش باد پیش بینی می شود که در نواحی مرکزی و جنوب شرق کشور می تواند همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا شده و امکان سقوط داربست ها و اجسام ناپایدار از بلندی ها را در استان های مذکور در پی  داشته باشد. 

طی روز 22 بهمن 98 استان هایی که باید منتظر بارش برف در شهرها و دیار خود باشند عبارتند از: در غرب کشور برای استان های کردستان، نواحی شمالی استان های همدان و مرکزی، در ارتباط با البرز جنوبی استان هایی همچون زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و نواحی شمال استان سمنان و در بخش های شمالی و شمال شرق کشور گیلان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی می باشند.

شایان ذکر است طی روز سه شنبه 22 بهمن نسبت به روزهای قبل دما هوا در بیشتر مناطق کشور سردتر خواهد بود و برودت هوا بیش از پیش لمس می شود.

نظرات 10 + ارسال نظر
محمود چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت 19:22

سلام خدمت استادعزیزم پیش بینیهاوتحلیلها بسیار بسیارعالی خداقوت

امین دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 23:27

سلام.آیا زمستان 98 هم یک زمستان خاطره انگیز و به یادماندنی شد مثل زمستان 86؟؟؟من فکر کنم زمستان امسال شدت سرماش چندان دست کمی از زمستان 86 نداشت همین سرمایی که الان داریم حتی شدیدتر از زمستان 86 هست.

امین دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 10:57

سلام علت اینکه از اسفند و بهار دیگه سرمای خشنی مثل دی و بهمن نفوذ نمیکنه چهار فصل بودن ایران و عمودتر شدن زاویه تابش آفتابه؟؟؟

سلام

بله

Gafar یکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت 20:59

سلام.خدا قوت...با تشکر از اطلاع رسانیتون
میشه بفرمایید سامانه بعدی واسه کی پیشبینی شده ؟البته شمال استان مرکزی هم بباره

سامانه بعدی از روز پنجشنبه از سمت شمال غرب وارد بر روی نوار شمالی کشور فعال خواهد بود که به نظر می رسد روی مختصات استان مرکزی فعالیت قابل ذکری را نداشته باشد.

امین یکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت 20:31

سلام.آیا اسفند ماه هم دماها زیر نرمال خواهند شد در کشور و سرماهای حدی با این شدت خواهیم داشت؟؟فعالیت سردچال قطبی ماههای آتی و حتی بهار هم ادامه خواهد داشت؟؟؟

با سلام

بله در اسفند ماه هم افت هایی داریم که یکی از آنها در هفته اول اسفند رخ می دهد اما شدت ان به سرما اخیر دیگه نمی رسد و ما الگوی فصل جدید یعنی بهار نزدیک می شویم .

سعید یکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت 13:36

سلام. گرد و غبار امروز تهران چه منشای دارد؟

سلام وقت بخیر

با توجه به الگوی مدل گرد و غبار سرمنشا این غبار از منابع داخلی پیش بینی می شود.

علی اخروی یکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت 12:06

سلام وزع هوای خود شهر اصفهان در روز22 بهمن چگونه است ممنون

با سلام

قسمتی ابری، به همراه افزایش ابر و وزش باد که با کاهش دما هوا طی این روز مواجه خواهید بود.

محمد یکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت 11:43 http://Iranclimate. Ir

سلام احتمال سرمای فوق العاده شدید طی روز دوشنبه وسه شنبه درکل شهرهای لرستان وجود دارد؟ آیا شهر خرم آباد هم سرمای کم سابقه دارد؟

با سلام

برودت هوا طی 48 ساعت آینده ملموس هست البته کم سابقه نیست

محمد یکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت 11:38 http://Iranclimate. Ir

سلام احتمال سفید پوش شدن شهر خرم آباد در روز های آینده وجود دارد آیا؟ حدودا چند سانت هست متشکرم

سلام

فکر میکنم وقتی داری جواب منو میخونی خوشحال هستی

حدودا 5 سانتی تر برای مرکز ایستگاه هواشناسی خرم آباد متصورم که نقاط مرتفع تر بیشتر خواهد بود.

Soltani یکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت 09:37

سلام
دلیل اینکه این سیستم چندان قوی و گسترده نیست رو میفرماید؟

با سلام

چون انتهای تراف که سردچال مورد نظر ما قرار داره روی مدیترانه فرود نیامده و جریات جنوبی رو با خود همراه نکرد در نتیجه بارش های این نوع از سامانه ها اغلب با اغتشاشات جوی شدید اما متمرکز تر همراه هست در صورتی که سامانه هایی که روی مدیترانه استقرار دارن اغلب بارش های گسترده تری رو در سطح کشور ایجاد میکنن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد