آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

اولین سامانه بارشزای پرقدرت بهمن ماه پای به عرصه میدان می گذارد ...


سامانه ای مدیترانه ای بسیار فعالی در منطقه استقرار یافته است که از امروز سه شنبه یکم بهمن ماه تا روز جمعه اقصی نقاط کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و موجبات نزولات آسمانی به شکل باران و برف گسترده را فراهم می آورد. 

الگوی نقشه های پیش یابی بارش نشان می دهد که این سامانه بر روی کل کشور فعال بوده و بارندگی های گسترده ای را تا روزهای پایانی هفته به ارمغان می آورد، بیشترین میزان بارش های این سامانه را باید بر روی نواحی غرب، جنوب غرب، استان های واقع در جنوب و سپس شرق کشور انتظار داشت. در استان هایی همچون کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی از جمله استان هایی هستند که طی روزهای آینده مقادیر بارندگی یستگاه های آنها ارقام بالایی را گزارش خواهند کرد. 

طی روز چهارشنبه 2 بهمن ماه بر روی نواحی غرب و جنوب غرب کشور شامل استان های ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس شرایط برای وقوع بارش و وزش باد، آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان آب روخانه ها در برخی از نقاط مهیا می باشد. در سطح استان های واقع در غرب و جنوب غرب کشور بارش برف پیش بینی می شود که در جاده های کوهستانی وقوع کولاک و مه غلیط شرایط تردد را با دشواری مواجه خواهد کرد. 

با حرکت شرقسوی سامانه طی روز پنجشنبه هسته های بارندگی و وزش باد بر روی بخش های جنوبی کشور استقرار خواهد یافت؛ استان هایی همچون فارس، هرمزگان، کرمان و بتدریج سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه مذکور با بارش های قابل توجهی در برخی از مناطق مواجه خواهند شد، این بارش ها بدلیل برودت هوا در نواحی بیشتری بر روی استان های فارس و کرمان بشکل برف ظاهر خواهد شد که در جاده های کوهستانی  به شکل کولاک و مه گرفتگی پیش بینی می شود. 

طی روز های چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شمالی کشور برای استان های واقع در شمال زاگرس، دامنه های البرز جنوبی به سمت شمال شرق کشور بارندگی خواهیم داشت که بارش ها در اکثر مناطق بشکل برف خواهد بود. 

طی روز جمعه بارش های سامانه به ایستگاه آخر رسیده و تنها بر روی جنوب شرق کشور برای نوحی شرق و جنوب کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارندگی داریم که بتدریج تا اواخر وقت بارندگی ها بر روی استان سیستان و بلوچستان بطور کامل به اتمام خواهد رسید.

طی روز جمعه همزمان با خروج سامانه مذکور، سامانه سرد دیگری از سمت شمال غرب به کشور وارد می گردد...

الگوی مجموع بارندگی و برف سامانه تحلیل شده فوق طی روزهای سه شنبه 1 ام لغایتی جمعه 4 بهمن 1398 برونداد مدل ECMWF :

الگوی مجموع بارش برف نشان دهنده غالب بودن بارش برف در بسیاری از مناطق واقع در غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، استان های واقع در دامنه های البرز، شرق و شمال شرق، ارتفاعات جنوب کشور و برخی از نواحی مرتفع مرکز کشور می باشد. این بارش ها طی روز چهارشنبه بر روی نواحی غرب و جنوب غرب بارزتر و طی روز پنجشنبه بر روی ارتفاعات جنوب کشور و همینطور استان های مرتبط با دامنه های البرز، شمال شرق و شرق کشور سبب سفید پوش شدن و چهره زمستانی در بسیاری از مناطق خواهد شد.

نظرات 9 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 3 بهمن 1398 ساعت 21:11 http://Iranclimate. Ir

سلام بازم جمعه شب دوباره بارش برف شهر خرم آباد را سفیدپوش خواهد کرد و دوباره شاهد برف خواهیم بود

با سلام فعلا شرایط برای بارندگی ها در این شهر مهیا نمی باشد .

علی اخروی پنج‌شنبه 3 بهمن 1398 ساعت 20:09

سلام موج بعدی اصفهان کی هست بارشها در شهر اصفهان قوی است یا زعیف ریزشها در شهر اصفهان به سورت برف است یا باران ممننون

با سلام

فعلا شرایط برای وقوع بارندگی طی هفته پیشرو در شهر اصفهان مهیا نمی باشد.

علی اخروی پنج‌شنبه 3 بهمن 1398 ساعت 10:25

سلام در موج بعدی آیا شرایط برای ریزش برف در خود شهر اصفهان فراهم است یا خیر عثلن در طی ماه بهمن ریزش برف شامل خود شهر اصفهان میشود یا خیر اگر هست میتواند منجر به سفید شدن شهر اصفهان شود یا خیر ممنون

با سلام

فعلا شرایط برای رخداد برف در شهر اصفهان مهیا نمی باشد.

علی اخروی پنج‌شنبه 3 بهمن 1398 ساعت 00:53

سلام وزع هوای خود شهر اصفهان امروز پنجشنبه به چه گونه است ریزشهابه سورت برف هستند یا باران اگر به سورت برف هستند منجر به سفید پوش شدن شهر اصفهان می شوند یا خیر ممنون

با سلام

خود شهر اصفهان مبنا ایستگاه هواشناسی بارندگی قابل توجهی رو پیش بلینی نمی کنیم .

علی اخروی چهارشنبه 2 بهمن 1398 ساعت 15:29

سلام در این سامانه آیا در خود شهر اصفهان برف می‌بارد یا خیر ممنون

با سلام

شرایط برای بارش برف مهیا نیست.

مصطفی سه‌شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 23:24

باسلام ببخشید سوال من در پست قبلی این بود که سیرجان هم بارش برف در سطح شهر ونه در ارتفاعات که همیشه داره رو خواهد داشت؟ ممنونم از پاسخگویی شما

با سلام

فعلا شرایط برای بارش برف در شهر سیرجان مهیا نمی باشد.

Bahman سه‌شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 22:26

سلام مهرداد جان
دستت درد نکنه.....
هنوز بارش برف ثبت نشده برای سواحل شمالی کشور؟
بیشتر مدلها و الگوها بارش سنگین برف رو برای سواحل شمالی از گیلان تا شرق مازندران بخش جلگه ای رو به ثبت رسوندند و همینطور آقای اصغری هم گفته این موضوع رو.
میخوام نظر خودت رو بدونم. خدا کنه مثبت باشه.
با تشکر....دستت طلا

با سلام

فعلا به شایعات توجه نکنید اگر خبری باشه اطلاع میدیم بهتون

Reza سه‌شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 21:32

سلام استاد خسته نباشید
چرا جنوب سمنان، شرق اصفهان و شرق قم همیشه خبری از بارش درست حسابی نیست؟ ابرها در این ناحیه از کویر مرکزی را گویی دور میزنند. دلیلش چیه؟

با سلام

ممنونم

یک الگویی که ما در مورد دیماه هم به اون اشاره کرده بودیم بر اساس برآیند سال های مشابه با امسال ایجاد شده که یک منطقه بر روی مرکز کشور شامل بخش هایی از سمنان، اصفهان و.. بارندگی ها کاهش پیدا می کنن این حفره دقیقا در وسط منطقه بارشی سایر مناطق کشور واقع هست.

در واقع الگو و ساز و کار سامانه ها به نحوی هست که این مناطق را کمتر تحت تاثیر قرار می دهد.

محمد سه‌شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 21:04 http://Iranclimate. Ir

سلام پس انشالله کی نخستین بارش برف زمستانی شهر خرم آباد راسفید پوش خواهد کرد به خدا دلمان تنگ شده و اگه بگید چند سانت میباره ممنون میشم

با سلام

انشاالله بله اعتقاد و انتظار ما هم این هست که فردا بارش برف رو در شهر خرم آباد داشته باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد