آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

ورود سامانه بازشزا به منطقه البرز مرکزی؛ بارندگی و کاهش دما در راه استان های تهران و البرز


با ورود سامانه بارشزا از سمت استان البرز بارش های پراکنده تا صبح روز شنبه در برخی از مناطق البرز و استان تهران پیش بینی می شود، این بارش های پراکنده طی روز شنبه در برخی ساعات تداوم خواهد داشت. اما از شنبه شنبه بتدریج بارش ها در سطح استان های البرز و تهران گسترده شده، بارش برف و باران در بیشتر مناطق صورت می گیرد. بارش ها در استان البرز، نواحی مرتفع غرب، شمال و شرق استان تهران بشکل برف نمایان می گردد. با خروج سامانه، از صبح روز یکشنبه از شدت بارندگی ها کاسته شده، ضمن تداوم و محدود شدن بارش بشکل پراکنده در نواحی مرتفع استان های یاد شده، وزش باد بخصوص در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی پیش بینی می شود و به دنبال آن تا بامداد روز دوشنبه افت دمایی بین 3 تا 5 درجه سلسیوس انتظار می رود.

با توجه به نقشه های هواشناسی از امشب با افزایش ابرناکی در آسمان منطقه البرز مرکزی، بتدریج وقوع بارندگی ها بشکل باران و برف بر روی استان البرز و نواحی غربی، شمال و برخی از نقاط جنوبی استان تهران پیش بینی می شود.  این بارش ها به صورت متناوب تا اوایل صبح فردا شنبه 14 دی ماه در این مناطق ادامه خواهد داشت. طی فردا شنبه در برخی از ساعات بارندگی های پراکنده در سطح استان البرز و نیمه شمالی، غرب و جنوب غربی استان تهران پیش بینی می شود. انتظار می رود از اوایل شنبه شب بارندگی ها مجدداً در سطح استان های البرز و تهران گسترش یافته و در بیشتر مناطق بارش برف و باران تا صبح یکشنبه 15 دی ماه در سطح منطقه تداوم داشته باشد. از اینرو طی بازه زمانی یاد شده، بر روی استان البرز، بخش های غربی و ارتفاعات شمال و شرقی استان تهران به شکل برف خواهد بود که انتظار می رود بارندگی ها در شهر تهران نیز بخصوص در ساعات بامداد روز یکشنبه در سطح شهر تهران (بخصوص نواحی شمالی) به شکل برف نمایان شود. با عبور سامانه بارشزا از صبح یکشنبه به همراه کاهش ابرناکی و بارش، وزش باد بخصوص برای بخش های مرکزی و نیمه جنوبی استان های البرز و تهران پیش بینی می شود و گاهی رخداد بارش های پراکنده بر روی نواحی شمالی استان های البرز و تهران تا اوایل یکشنبه شب پیش بینی می شود تا اینکه بتدریج سامانه مذکور از بخش های شرقی استان تهران خارج گردد.

 با فعالیت سامانه بارشزا در سطح استان تهران کاهش دمایی بین 3 تا 5 درجه در نواحی مختلف استان تا بامداد روز دوشنبه 16 دی ماه پیش بینی می شود. 



نظرات 6 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 15 دی 1398 ساعت 23:27

سلام
آقای شهبازی عزیز
شدت سرما حداکثر چند مدت طول میکشه؟
از کی شرایط نرمال میشه
آکو ودر برای فوریه گرما زده برای شمالغرب
درسته؟

با سلام

بطور کلی از دهه سوم دیماه وارد دوره سرما خواهیم شد و این سرمایش جو تا دست کم اواسط بهمن ماه با تناوب تداوم خواهد داشت.

امین یکشنبه 15 دی 1398 ساعت 10:23

سلام‌.آیا احتمال یک بوران سنگین و کشنده در بهمن ماه در کشور وجود داره که تاریخی بشه و رکورد سرما و برفش در گینس ثبت بشه؟؟؟؟از سال 99 دوران زمستانهای خشن قدیمی آغاز خواهد شد به علت افت فعالیت خورشیدی و دوران زمستانهای نه چندان سرد به اتمام میرسه.

سلام

شوخی خوبی بود

منتظر یکشنبه 15 دی 1398 ساعت 09:47

سلام استاد،خسته نباشید.بارندگی اصفهان از سامانه آخر هفته به چه مقدارهست؟آیا برای اصفهان برف خوب داره؟ممنون.❤❤❤

با سلام

بارندگی های سامانه بر روی بخش های مرکزی کشور آنچنان قابل توجه نخواهد بود و بیشتر بر روی منتهی الیه ارتفاعات غرب استان مثل فریدونشهر بارش ها بیشتر هست. اما بر روی کل غرب و مرکز استان (به استثنای نواحی بیابانی شرقی) یه بارش برف سبک پیش بینی می شود.

امین یکشنبه 15 دی 1398 ساعت 06:37

سلام.خسته نباشین.سرماهایی که اواخر دی تا دهه اول بهمن داریم شدتش در کدوم‌ مناطق خواهد بود؟؟؟مثل اینکه شدت تاثیر گذاری این سرما بر روی استان آذربایجان غربی کمتره.

با سلام

این سرما بر روی نوار شمالی، شمال شرق و شرق کشور بیشترین تاثیر رو خواهد داشت البته همه مناطق کاهش دما و سرمایش رو دارند .

Bahman شنبه 14 دی 1398 ساعت 17:43

سلام مهرداد جان
دستت درد نکنه و سلامت باشید....
چندین پیام دادم ولی بی جواب موند.
سوالم اینه که سواحل خزر در طی روزهای باقیمونده دی ماه برف داره؟
ممنونم ازت دوست خوبم...مهرداد جان
تو قلب مایی

سلام وقت بخیر

از انتهای دی ماه وارد یک دوره سرد می شیم که این دوره سرد دهه اول بهمن هم تداوم داره در این بازه زمانی شانس بارش برف روی جلگه ها زیادتر شده و می تونیم امیدوار باشیم.

محمد شنبه 14 دی 1398 ساعت 08:09

سلام
خدا قوت. دمت گرم از این اطلاعات دقیقت.
امیدوارم زمستان پر برفی تهران داشته باشه

سلام

خواهش میکنم انشاالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد