آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

پیش بینی وضعیت جوی کشور طی 4 روز آینده


با توجه به آخرین خروجی مدل های هواشناسی طی امروز و فردا با عبور یک ناوه از بخش های شمالی، شرایط برای رخداد بارندگی و کاهش دما هوا بر روی نوار شمالی کشور مهیا خواهد بود.یک موج کم عمق و دامنه کوتاه دیگری بر روی دریا مدیترانه استقرار یافته است. بر اساس بررسی های بعمل آمده به نظر می رسد این سامانه ناپایدار طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بر روی بخش هایی از کشور فعالیت خود را نشان خواهد داد، بطوریکه طی روز دوشنبه بر روی استان های حاشیه البرز، زاگرس مرکزی و همچنین برخی از مناطق واقع در دامنه های جنوبی زاگرس فعال خواهد بود. این سامانه با حرکت شرق سوی خود ضمن ملحق شدن به ناوه عمیق شمالی، عمیق تر شده، بر روی دامنه های جنوبی زاگرس و مناطق شرقی کشور نیز تاثیر گذار خواهد بود.

طی روزهای شنبه و یکشنبه برای استان های آذربایجان های غربی، شرقی، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پارامترها برای وقوع بارش فراهم می باشد که به همراه کاهش دما هوا خواهد بود. همچنین بر روی ارتفاعات البرز واقع در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال استان سمنان نیز بستر برای وقوع بارندگی ها طی دو روز آینده فراهم می باشد. عمده ریزش ها بر روی شمال شرق کشور برای خراسان های شمالی طی روز یکشنبه بوده که دامنه بارندگی ها طی روز دوشنبه به خراسان رضو کشیده می شود.

طی روز دوشنبه استان های حاشیه البرز جنوبی شامل زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان همچنین بر روی استان های غربی واقع در دامنه های زاگرس و مرکز کشور شامل استان های مرکزی، همدان، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و طی روز سه شنبه علاوه بر ارتفاعات البرز واقع در استان تهران و سمنان باید توقع بارندگی ها مرا در استان های مرکزی، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، خراسان های جنوبی و سیستان و بلوچستان بصورت بارش های پراکنده داشته باشیم.  

با توجه به نفوذ زبانه های توده هوای پرفشار و ریزش هوای سرد بر روی نوار شمالی  و شمال شرق کشور سبب خواهد شد که طی روز یکشنبه افت دما در شمال غرب بین 2 تا 5 درجه سلسیوس و در اردبیل تا 10 درجه نیز رخ دهد. کاهش دما بر روی سواحل دریا مازندران بین 7 تا 11 درجه پیش بینی می شود و این هوای سرد بر روی شمال شرق کشور طی روز دوشنبه افت دمایی در حدود 5 الی 10 درجه را در پی خواهد داشت. بر روی استان های حاشیه البرز جنوبی کاهش نسبی دما در حد 2 تا 4 درجه سلسیوس طی روز دوشنبه پیش بینی می شود. 


نظرات 12 + ارسال نظر
امین چهارشنبه 15 آبان 1398 ساعت 18:55

سلام‌.با توجه به تغییرات به علت طوفانهای دریای عرب آذر و زمستان منطقه شمالغرب شانس بیشتری برای رخداد دماهای فرانرمال و گرمایش خواهد داشت؟؟

منتظر سه‌شنبه 14 آبان 1398 ساعت 11:07

سلام دوستان یکی بگه آخه تاکی بارش ها بلاک می مونه. نکنه تاآخرسال رو بدون بارش سپری کنیم.

امین سه‌شنبه 14 آبان 1398 ساعت 11:02

سلام.آیا منطقه شمالغرب تا شمالشرق زمستان سرد و خشن و سختی خواهند داشت؟؟؟احتمال گرم شدن زمستان امسال کمه چون فاز خنثی حاکمه

منتظر دوشنبه 13 آبان 1398 ساعت 14:38

سلام.وقت بخیر.پس سامانه های سودانی کی فعال میشن؟.هنوزهم معلوم نیست؟.بالاخره دهه سوم آبان ماه برای اصفهان پربارش هست یاخیر؟.پیش بینی شما برای دهه سوم آبان ماه برای اصفهان چیست؟.اگرهم در آذرماه بارش های خوب داریم ،میتونیم منتظر برف دراصفهان باشیم؟.این بارش هادردیماه هم ادامه دارهستند؟.ممنون

مصطفی یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 22:52

سلام برای سیرجان چه پیش بینی می کنید ممنون

سلام وقت بخیر
طی دو هفته آینده بارندگی در شهر سیرجان نخواهیم داشت.

حمید یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 20:31

بارندگی های شمال فقط قابل توجه هست بقیه ایران در وشنبه و سه شنبه خبری نیست و بارندگی های چندانی ندارند

منتظر یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 20:10

سلام خواهشابگیدبارش های شدیداصفهان کی شروع میشه

سلام وقت بخیر
طی دو هفته آینده بارندگی در شهر اصفهان نخواهیم داشت.

علی یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 11:04

با سلام. امسال چرا اینطوره نقشه ها خیلی زود تغییر میکنن ما که تو استان کرمانشاهیم تقریبا پیش بینیها برای اینجا بیشتر روزها برعکس بوده همین دیشب در حالی که هوای صاف و بدون پدیده پیش بینی شده بود بارندگی داشتیم. بیشتر نقشه ها تا حدود 25 آبان بارشی پیش بینی نکردن به نظر شما ‌‌‌شرایط بعد از اون و طی آذر برای غرب کشور چطور خواهد شد ممنون اگه پاسخ بدین.

با سلام

تغییرات همیشه در الگوی جو وجود داره و مختص زمان حاضر نیست در برخی ایام به دلیل تغیرات شدید و ناگهانی در الگوی مولفه ها و اندیک های اقلیمی عدم قطعیت و بروز ناپایداری در الگوها بیش از زمان های دیگر می شود.

امین یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 09:47

سلام.آیا احتمال تقویت دوباره فاز مثبت النینو در ماههای بعدی و طول زمستان هست؟؟؟زمستان امسال میتونه مثل پارسال پر بارش و پر برف بشه؟؟؟

طبق آخرین اضهار نظرها احتمال رویداد فاز خنثی - گرمایش نسبی شرق حاره اقیانوس آرام هست

Soltani شنبه 11 آبان 1398 ساعت 22:19

سلام چرا بارش بلاک شد ؟ آیا میتونه بسیار جدی بارش ها برگردد؟

با سلام
به دلیل تقویت و گسترش پشته پر ارتفاع بر روی نیمه شرقی دریا مدیترانه و بسته شدن مسیر حرکت سامانه های آب و هوایی به سمت منطقه بارش ها موقتاً متوقف شد.

Bahman شنبه 11 آبان 1398 ساعت 11:24

سلام مهردادجان عزیز
دستت درد نکنه بابت اطلاع رسانی
یه سوال...آیا امکان داره که پرفشار سیبری و مهاجر اروپایی باهم تلفیق بشن و برای یک سوم نیمه شمالی کشور ریزش هوای سرد و کاهش دما که منجر به برفهای سنگین و خسارتهای تاسیساتی شهری و روستایی بهمراه داشته باشه و زمان این اتفاق در کدام برهه زمانی خواهد بود؟
با تشکر

با سلام

طی یکماهه آینده پتانسیل تلفیق زبانه های پرفشار آسیا و اروپا و ریزش هوای سرد وجود دارد که منجر به بروز هوا سردتر از شرایط عادی این موقع از سال خواهد شد اما در حد ایجاد خسارت نخواهد بود.

امین شنبه 11 آبان 1398 ساعت 11:11

سلام.آیا تا پایان آبانماه متوسط دما در شمالغرب گرایش به بیشتر از نرمال خواهد بود؟؟؟از دهه سوم آبان فعالیت دریای سرخ رو خواهیم داشت؟؟؟

با سلام

دما در حد نرمال هست با احتمال افزایش دما به صورت جزئی (تا نیم درجه) و دریا سرخ به زودی با شدت فعال خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد