آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

تحلیل وضعیت آب و هوای کشور طی هفته دوم مرداد 98 (98/05/6 لغایت 98/05/12)


طی هفته اخیر در حدود 14 استان گزارش بارندگی ها را به ثبت رساندند. در بین ایستگاه های هواشناسی سطح کشور بیشترین میزان بارش تجمعی ایستگاه حسن آباد داراب فارس با 20.7 میلی متر را به خود اختصاص داد. مانند هفته های گذشته در منطقه موسمی جنوب و جنوب شرق کشور گزارش بارندگی ها را داشتیم به طوری که از ایستگاه های واقع در استان سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس بارش به ثبت رسید. از جمله جهرم فارس با 5.8، چابهار سیستان و بلوچستان با 4.6، جیرفت کرمان با 4، خاش سیستان و بلوچستان با 3.5 و سراوان و نیکشهر هر کدام با 0.5 میلی متر از جمله این مناطق بودند. 

با توجه به خروجی نقشه آنومالی متوسط دما هفت روزه اخیر، در غالب مناطق کشور میانگین دما هوا گرمتر از شرایط عادی بوده است، بیشترین میزان آنومالی مثبت دمایی بر روی بخش شمال غرب استان کرمان، غرب میانه استان سیستان و بلوچستان متمرکز بوده است، این در حالی ست که دما هوا بر روی بخش های غرب، جنوب غرب و جنوب کشور شامل بخش هایی از استان کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان نرمال و گرایش به خنک تر از حد نرمال بلند مدت را داشته است. بالاترین میزان دما هوا طی هفته ای که آن را پشت سر گذاشتیم دهلران واقع در استان ایلام با 51.4 و کمترین دمای ثبت شده از ایستگاه بابارشانی کردستان با 6.7 درجه سلسیوس بودند.


نظرات 1 + ارسال نظر
حمید پنج‌شنبه 17 مرداد 1398 ساعت 10:53

درود
ساکن یاسوج هستم در 4 روز اخیر هوا بشدت گرم هست و اصلا با مطالبی که شما نوشتید همخوانی نداره هفته قبل خنکتر بود
هفته اینده قراره خنک بشه الان بشدت گرم هست و از میانگین بلندمدت هم خیلی بیشتره من نمیدونم این نقشه ها از کجا میاد
در همین نقشه ای که گذاشتید استان ایلام هم که گفتید بشدت گرم بوده ابی رنگ شده که باز با حرف خودتون در تناقض هست
اینجا به محض اینکه ابر در اسمون شکل میگیره هوا بشدت گرم میشه الان 4 روزه اینطوریه
نقشه ها را دیدم تعجب کردم و حرفایی که نوشتید این استانها خنک هستند رو هم رد می کنم در عمل بشدت گرم هست میانگین بلندمدت رو هم رد کرده داغ و خفه کننده است تازه اینجا در ارتفاعات دنا هم هست وضع اینه
اینجا مینیمم دما خیلی مهمه اگر بیاد زیر 20 هوا خنک میشه
نقشه ای که کهپیلوه بویراحمد را ابی نشان داده کاملا رد و تکذیب میکنم
احتمالا یه نفر رفته دماسنجها و بادسنج و بقیه چیزها را دستکاری کرده یا ماهواره مشکل فنی پیدا کرده یا توی یه مفی مثبتی چیزی اشتباه شده یا انتگرال گیری اشکال پیدا کرده یا مشتق گیری نکردن

با درود لطفا عنوان مطلب را بار دیگر با دقت مطالعه بفرمائید تحلیل وضعیت آب و هوای کشور طی هفته دوم مرداد 98 (98/05/6 لغایت 98/05/12) 4 روز اخیر که می فرمائید بعد از این دوره هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد