آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

بازگشت توده هوای گرم بر روی کشور


نقشه های هواشناسی نشان می دهند تا روز پنجشنبه هفته جاری در بسیاری از مناطق کشور دما هوا گرمتر خواهد شد.

الگوی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که ناوه ای کم ارتفاع در عرض های جغرافیایی بالاتر از موقعیت کشور ما بر روی غرب روسیه حاکمیت دارد. این ناوه که با هوای خنک همراه ست با حرکت پادساعتگرد خود بر روی این منطقه شرایط جوی را تحت حاکمیت خود دارد. به نظر می رسد طی 3 روز آینده منتهی به پنجشنبه 10 مرداد 98 با عقب نشینی تراف (امتداد جنوبی) ناوه مذکور از منطقه خاورمیانه و شدت گرفت مجدد پرارتفاع جنب حاره روند افزایش دما هوا را بر روی بسیاری از مناطق کشور شاهد باشیم. 

نقشه پیش بینی رویدادهای حدی آب و هوا بر روی کشور

این افزایش دما هوا بر روی استان اردبیل و کرانه های دریا مازندران و شمال غرب کشور بین 5 تا 8 درجه، استان های واقع بر روی دامنه های البرز همچون قزوین، البرز، تهران و سمنان و بخش های غربی کشور بین 2 تا 5 درجه و در شمال شرق کشور تا 4 درجه پیش بینی می شود. 

در حالی که گرمای هوا در بسیاری از مناطق کشور طی 5 روز آینده پدیده اصلی و غالب خواهد بود، بارش های رگباری و پراکنده در ارتفاعات مازندران و گلستان، نواحی شمالی آذربایجان های غربی و شرقی، جنوب سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان پیش بینی می شود و به نظر می رسد از روز پنجشنبه 10 مرداد ماه کاهش دما هوا و رخداد بارش های پراکنده بر روی سواحل دریا مازندران سبب شکسته شدن گرمای هوا شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
حمید چهارشنبه 9 مرداد 1398 ساعت 10:54

سلام
در این چند روز هر وقت از طریق مرورگر فایرفاکس و کروم خاستیم وارد سایت شما بشیم اخطار داد که مشکل امنیتی داره
این پیام ظاهر شد:
“Warning: Potential Security Risk Ahead
لطفا توجه کنید که در این هفته بارها وارد این حالت شده و مشکل را رفع نمایید( امروز رفع شده ولی خودتون گاهی از طریق این مررگرها وارد بشید که متوجه بشید این وضع هست)
با سپاس

با سلام وقت بخیر

حق با شما ست

این مشکل را با سرویس دهنده در میان گذاشتیم امیدوارم هر چه زودتر بررسی و رفع شود.

تا آن زمان می توانید از طریق آدرس https://iranclimate.blogsky.com وارد شوید.

امین چهارشنبه 9 مرداد 1398 ساعت 00:30

سلام.خیلی ممنون بابت توضیحات عالی.علتش چی بود که تابستان امسال در منطقه شمالغرب خیلی گرم نشد و خنکتر از مناطق دیگر ایران شد؟؟؟پارسال و پیار سال تابستان داغی شمالغرب تجربه کرد ولی امسال خیلی خنکتر شد.آیا ادامه تابستان مخصوصا شهریور هم خیلی خنک خواهد شد.؟؟؟؟

سلام

خواهش میکنم

بله به دلیل فرودهای بلند ناوه عرض شمالی منطقه شمال غرب از تاثیرات پرارتفاع فلات ایران تا حدی مصون ماند و با شارش های خنک شمالی متوسط دما هوا نسبت به بخش های مرکزی تر از گرمایش کمتری برخوردار شد.

به نظر میرسه طی ادامه مرداد تا نیمه اول شهریور هم چنین الگویی رو تجربه کنید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد