آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

زاگرس و البرز در انتظار بارش باران و برف طی هفته آخر آذر، ساحل نشینان خزر منتظر کاهش دما 10 تا 15 درجه ای باشند ...



سامانه ای مدیترانه ای در حال حرکت به سمت شرق دریا می باشد، محاسبات نشان م یدهند که این سامانه بارشزا در روز دوشنبه 26 آذر 97 به منتهی الیه شرق دریا مدیترانه می رسد و اولین امواج ناشی از چرخندی آن به بخش های غربی کشور نفوذ می کند. این سامانه در طی مدت حرکت خود بر روی مدیترانه کسب رطوبت نموده و با جریانات گرم و مرطوب جنوبی نیز همراهی می گردد. محاسبات انجام شده نشان می دهد که این سامانه بارش زا از روز دوشنبه 26 آذر 97 فعالیت خود را از سمت غرب کشور آغاز کرده و طی نیمه دوم هفته پیشرو بر روی بخش های غرب، جنوب غرب، شمال غرب و مناطق شمالی کشور سبب بارش برف و باران خواهد شد.


همچنان در بخش های جنوبی کشور شرایط جهت وقوع بارندگی مناسب نمی باشد.



بیشترین میزان بارندگی های ناشی از سامانه ناپایدار بر روی بخش های غرب، جنوبغرب، سواحل دریا خزر و دامنه های مرکزی - شرقی البرز می باشد. بنابر این در غرب و جنوبغربِ استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، تهران و شمال سمنان (دامنه های البرز مرکزی و شرقی) هسته های بارندگی ها را خواهیم داشت، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در برخی از مناطق یاد شده در طی مدت فعالیت سامانه بارشزا وجود دارد. 


همچنین با فعالیت سامانه بارش زا بر روی استان های واقع در شمال غرب، غرب، ارتفاعات جنوب غرب، دامنه های البرز و شمال شرق کشور بارش برف پیش بینی می شود، لذا از اواسط و طی نیمه دوم هفته آینده به سبب بارش برف، رخداد پدیده مه گرفتگی منجر به کاهش دید در جاده های کوهستانی و امکان اختلال در تردد نیز وجود دارد. 

 


با تضعیف زبانه های توده هوای کمفشار و تقویت جریانات شمالی طی دو روز آینده کاهش ملموس دما هوا بر روی کرانه های دریا خزر بین 9 الی 15 درجه سلسیوس پیش بینی می شود این هوای سرد بر روی نواحی شمالی منطقه شمال شرق کشور طی اوایل هفته آینده تاثیر گذار خواهد بود. بر روی سایر مناطق کشور شرایط دمایی تغییرات ملموسی را نشان نداده و تا روزهای میانی هفته کم و بیش هوا نسبت به این موقع سال گرمتر خواهد بود. با تشدید جریانات جنوبی مجددا از روز یکشنبه 25 آذر 97 از سمت نواحی غربی روند نسبی افزایش دما هوا پیش بینی می گردد. 


به نظر می رسد با نفوذ جریانات شمالی از اواسط هفته آینده هوا سرد از سمت غرب مجددا وارد کشور شده، هوای گرم به سوی مناطق شرقی جابجا می گردد و بتدریج طی نیمه دوم هفته از میزان متوسط دما هوا در بسیاری از مناطق کاسته خواهد شد و هوا رو به سردتر شدن خواهد رفت. 



نظرات 7 + ارسال نظر
محسن عباسی جمعه 7 دی 1397 ساعت 12:10

سلام خسته نباشید ممنونم از زحمات شما،می خواستم بدونم می تونه تو دیما ه توجلگه برف داشته باشیم ممنونم

نوید شنبه 24 آذر 1397 ساعت 16:40

ایا احتمال بارش برف ١٠سانتی در شهر قزوین است

انشاالله همینطور شود

مهدی شنبه 24 آذر 1397 ساعت 16:04 http://inanimate.ir

آیا احتمال بارش برف در سطح شهر قزوین در موج اول است ممنون میشم اگه پاسخ بدید

با سلام فعلا خیر

مسعود جمعه 23 آذر 1397 ساعت 23:28

سلام هنوزم برف سراسری معلوم نیس که گیلان رو سفیدپوش کنه یا نه؟؟

سلام

اظهار نظر در مورد بارش برف در جلگه سواحل شمالی کشور بسیار سخت هست اما سیگنال های سرما در مدل ها به صورت متفق القول دیده میشه که شانس این امر رو بیش از پیش و برخلاف تصورات قبلی ما افزایش داده ...

علی جمعه 23 آذر 1397 ساعت 15:09

سلام . وقت بخیر . سازمان هواشناسی کرمانشاه طبق پیش بینی دو هفته ای ، اعلام کرده که با آغاز دی ماه ، منطقه وارد دوره کم بارشی خواهد شد . میخواستم نظر شما رو بدونم.

با سلام

برای مناطق غربی احتمال گرایش جزئی به کاهش بارندگ ها دیده میشه اما به نظر من در کل بارندگی ها طی دیماه هم بر روی کشور با قدرت ادامه خواهند داشت.

امیر بردو جمعه 23 آذر 1397 ساعت 10:17

استاد درود بر شما...از شیراز مزاحمتون میشم.ایا احتمالش هس که سامانه مذکور شیراز رو هم در بر بگیره ؟ جدای از این مسئله بارشها رو برای ماه پیش رو (دیماه) چگونه ارزیابی میکنید ؟ سپاسگزارم

با سلام

این امواج فعلا اجازه ندارند به مناطق جنوبی گسیل بشن و دلیل هم استقرار پر ارتفاع روی فلات ایران هست. بارش ها طی دیماه بر روی استان فارس گرایش به بالاتر از حد هنجار را نشان می دهد.

رضا(نیاوران) جمعه 23 آذر 1397 ساعت 08:14

سلام مهرداد جان‌خسته‌ نباشی .برف توی هفته دیگه تو نیمه شمالی تهران متحمله .ازموج اول موج دوم ....دیدگاهت ازبارشهای دی ماه امسال تهران چی جوریه

با سلام

بارش ها دیماه تهران نرمال و بالاتر از حد نرمال بوده و بارش برف در مناطق شمالی تهران از موج های اول و دوم هم محتمل هست .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد