آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و وقوع رواناب در ارتفاعات البرز و دامنه های جنوبشرقی زاگرس



 بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور یک سامانه کم ارتفاع تراز میانی از بخش های شمالی به طرف نیمه شرقی کشور می باشد که طی سه روز آینده موجب بارش های رگباری موقتی، وزش باد، رعد و برق به همراه کاهش دما هوا می گردد. لذا برای استان های نوار شمالی و مناطقی از نیمه شرقی کشور وقوع ناپایدارهای جوی پیش بینی می شود. 



طی روز دوشنبه 2 مهر ماه، بر روی نواحی از شمال آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران (بخصوص در ارتفاعات)، گلستان، خراسان شمالی و همچنین ارتفاعات واقع در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز (زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان  [بخصوص ارتفاعات شرقی البرز]) رشد ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق به همراه افت دما پیش بینی می شود. بر روی نواحی مرتفع کرمان و شمال هرمزگان و مناطقی از خراسان جنوبی رشد ابر گاهی با بارش های رگباری و وزش باد خواهیم داشت که شدت بارش ها در این بخش از کشور بر روی ارتفاعات کرمان واقع می باشد. 

 شدت بارش ها در طی این روز بر روی ارتفاعات البرز (گیلان، مازندران، شمال شرق استان تهران، نوار شمالی سمنان و خراسان شمالی) خواهد بود که امکان رخداد سیلاب و  رواناب در بستر رودخانه ها وجود خواهد داشت.



طی روز سه شنبه 3 مهر ماه، ضمن آنکه بارش در بخش های شمالی کشور کاسته خواهد شد، با رخداد پدیده بادهای جنوبی ضمن پایداری جو با افزایش نسبی دما بر روی اردبیل و گیلان توام می گردد، بارش ها در استان های واقع در دامنه های البرز شرقی همچون استان البرز، تهران، سمنان، گلستان، در شمال شرق کشور برای خراسان شمالی و  رضوی  با شدت ضعف تداوم خواهد داشت. ضمن آنکه با فرارفت رطوبت جنوبی بارش ها بر روی دامنه های جنوب شرقی زاگرس و نواحی شرقی کشور تقویت خواهد شد. استان های خراسان جنوبی، شرق یزد، کرمان، شمال و مرکز هرمزگان و نیمه شمالی تا مرکز استان سیستان و بلوچستان به همراه رشد ابر، گاهی  بارش های موقتی و گباری رخ خواهد داد که این بارش ها در نواحی مرتفع کرمان و هرمزگان می تواند سبب رخداد رواناب هایی گردد. 



روز چهارشنبه 4 مهر ماه، هر چند محدودتر، بارش های رگباری بر روی نواحی از استان های خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود. ضمن آنکه با نفوذ توده هوای شمالی بر روی نواحی شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل غربی خزر همچون گیلان و غرب مازندران شروع  بارش های پراکنده ای را خواهیم داشت.



طی سه روز آینده روند دما هوا بر روی بخش وسیعی از مرکز، دامنه های البرز، شمالی شرق و شرق کشور کاهشی خواهد بود این توده هوای خنک با نفوذ بر روی مناطق مختلف کشور موجب افت نسبی دما بین 2 تا 4 درجه سلسیوس خواهد شد. 




نظرات 1 + ارسال نظر
. دوشنبه 2 مهر 1397 ساعت 08:33

قرتو کمرم فروانه نمیدونم کجاوبریزم

همینجا همینجا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد