آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

سامانه ای از بعد از ظهر روز جمعه از سمت غرب وارد کشور خواهد شد + انیمیشن ها



سامانه ای از بعد از ظهر روز جمعه از سمت غرب وارد کشور خواهد شد، پیش از آن ابرهای پیشقراول این سامانه بر روی شمالغرب و سپس نواحی غرب و جنوب غرب کشور نمایان خواهد شد



روز جمعه 29 دی ماه 96؛ برای استان های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مناطقی از استان های زنجان، همدان، مرکزی، همچنین در استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری،کهکیلویه و بویراحمد و  غرب استان اصفهان افزایش ابر و از بعد از ظهر به سمت اواخر وقت با بارش و وزش باد همراه خواهد بود که بارش در ارتفاعات شمال غرب و دامنه های زاگرس به شکل برف نمایان خواهد شد. 

شدت وزش باد در مناطقی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد نسبتا قابل توجه بوده که در جنوبغرب و غرب کشور برای استان های ایلام و خوزستان می تواند با خیزش گرد و خاک نیز همراه باشد.

شدت بارندگی ها طی روز جمعه برای نواحی جنوب غرب و غرب استان آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه خواهد بود.

طی روز جمعه  تا اواسط وقت، در مناطقی از شمال غرب، مانند استان اردبیل و همچنین دامنه ها در استان های گیلان و مازندران وزش بادهای جنوبی پیش بینی می شود که در دامنه ها تا 100 کیلومتر در ساعاتی  بالغ می گردد. 



 روز شنبه 30 دی 96؛ سرتاسر نیمه غربی و سواحل دریا خزر بارش باران، در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود که شدت بارش در این روز برای دامنه های زاگرس جنوبغربی همچون استان های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان پیش بینی می شود، پدیده بارش در دامنه های البرز شامل استان های قزوین، البرز، زنجان و سمنان نیز پیش بینی می شود که در مناطق سردسیر و دامنه های البرز به صورت برف خواهد بود.

بارندگی ها با شدت خفیف در مناطق مرکزی همچون اصفهان، یزد، مناطق مرکزی فارس و بخش های از سمنان خواهد بود.

طی روز شنبه برای دامنه های جنوبی زاگرس شامل مناطقی از استان چهارمحال و بختیاری، فارس، یزد، اصفهان، کرمان و بتدریج در باند نیمه شرقی وزش باد در ساعاتی نسبتا شدید خواهد بود که می تواند پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را منجر شود. 

روز یکشنبه 1 بهمن 96؛ با حرکت شرقسوی سامانه ناپایدار بارندگی ها با شدت کمتری در مناطق نیمه شرقی، شمال شرق، دامنه های جنوب شرقی زاگرس و شرق سواحل خزر تداوم یافته و در ارتفاعات این مناطق بارش برف به همراه خواهد داشت. 

روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان وزش باد پدیده ملموس خواهد بود که در برخی مناطق می تواند با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا منجر شود. 

این سامانه از اواخر وقت روز یکشنبه 1 بهمن 96  از منتهی الیه مرز های شرقی کشور را ترک خواهد کرد. 


به سبب بارش برف و لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی رعایت احتیاط های لازم و داشتن تجهیزات زمستانی در تردد جاده های کوهستانی البرز و زاگرس  توصیه می شود.

انیمیشن ها شامل حداکثر سرعت باد لحظه ای (مایل بر ساعت) 6 ساعته، مجموع بارش 24 ساعت و بارش کل (اینچ)، بارش برف 24 و بارش کل (اینچ) در نقشه های ذیل لینک شده اند با کلیک بر روی هر کدام انیمیشن ها لود می شوند:







نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد