آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

پیش بینی الگوی بارشی هفته چهارم دی و چشم انداز اولیه هفته اول بهمن ماه 96



بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که طی هفته پیشرو (هفته چهارم دیماه 96) کشور تحت تاثیر و عبور سه موج ناپایدار و بارشزا واقع خواهد شد که دامنه عمللکرد آنها بر روی بخش  های شمالی کشور از جمله شمالغرب، سواحل دریا خزر، نوار شمالی و شمال رشته کوه زاگرس می باشد. پیش بینی جمع بارش عملکرد این امواج نشان می دهد که هسته های بارش؛ جاهایی که در آنها بیشترین میزان بارش ها رخ می دهند، بر روی سواحل دریا خزر در استان گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات در شمالغرب کشور شامل استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و ارتفاعات غرب و جنوبغربی آذربایجان غربی و غرب کردستان واقع خواهد بود. 

با نفوذ توده هوای سرد شمالی طی روز یکشنبه از سمت شمال و شمالغرب کشور و گسترش جنوبسوی آن تا روز سه شنبه 26 دیماه 96 دما هوا در بیشتر مناطق کشور کاهش ملموسی را تجربه خواهد کرد که این کاهش دما هوا با توجه به ذات اقلیمی و  توپوگرافی منطقه شمالغرب و دامنه های البرز سبب خواهد شد که غالب بارش ها در این مناطق بشکل برف نمایان گردد. بیشترین حجم برف طی هفته پیشرو از ارتفاعات واقع در جنوبغرب و غرب استان آذربایجان غربی بین 0.5 تا نزدیک به 1 متر پیش بینی می شود. 

همچون هفته های گذشته در بیشتر مناطق کشور شامل غرب، جنوبغرب، مرکز، شرق و  جنوب کشور بارش های هفته پیشرو نسبت به حد نرمال کسری قابل توجهی  را نشان می دهد.

برای نمایش نقشه در کیفیت و ابعاد واقعی بر روی آن کلیک نمائید.

اگر الگوی مدل های فعلی پایدار باشند، از هفته اول بهمن ماه 96 دامنه بارش ها به بخش های نیمه جنوبی و مرکز کشور نیز خواهد رسید و گستردگی ریزش ها را شاهد خواهیم بود. 

نقشه الگوی بارشی هفته اول بهمن ماه 96 را مشاهده می نمائید. 
 همانطور که مشاهده می شود بارش های کم عمق در بیشتر مناطق کشور گسترش می یابد، که بر روی جنوبغرب کشور تشکیل هسته بارش را نشان داده و بر روی کرانه های دریا خزر و مناطقی از دامنه های جنوبی زاگرس همچون فارس، کرمان و جنوب شرق کشور برای سیستان و بلوچستان بارش ها بارزتر از سایر مناطق دیگر کشور خواهد بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد