آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

احتمال رخداد هوا سرد غیر معمول از اواسط تا اواخر هفته پیشرو در مناطق مختلف کشور؛ بارش برف در ییلاقات شمال غرب و دامنه های البرز



احتمال رخداد هوا سرد غیر  معمول از اواسط تا اواخر هفته پیشرو در مناطق مختلف کشور

با توجه به الگوهای فعلی از روز دوشنبه با نفوذ هوای سرد به بخش های شمالی کشور کاهش ملموس دما هوا در نوار شمالی اتفاق خواهد افتاد، همچنین توده هوا خنکی از سمت غرب به استان های غربی کشور نفوذ خواهد کرد، که تا روز های پایانی هفته پیشرو در بیشتر مناطق کشور بخصوص در بخش های شمالی کاهش بسیار ملموس دما هوا رخ خواهد داد. 

اطلاعات اولیه نشان می دهند این کاهش دما در مناطقی از شمال شرق تا 14 درجه و در مناطق مرکزی تا 10 درجه سلسیوس طی روز های دوشنبه تا پایان هفته در پیش ست. 

متئوگرام شهر تهران طی 10 روز آینده؛ سردترین اوقات شهر تهران صبگاه جمعه 14 مهر با کمینه 10 و خنک ترین اوقات ظهرگاه پنجشنبه با بیشینه 17 درجه سلسیوس می باشد، اولین باران آخر هفته در راه هست.


 لذا به جهت مدیریت شرایط فوق بخصوص در بحث زارعت و سایر فعالیت های که دما هوا در انجام آنها بسیار مهم می باشد توصیه می گردد اخبار روز هواشناسی را در روزهای آینده دنبال کنید.
پیش بینی آب و هوا کوهستان های نیمه شمالی کشور (ویژه اواسط تا پایان هفته جاری)

با توجه به آخرین تغییرات در مدل های هواشناسی به نظر می رسد از روز دوشنبه 10 مهر 96 با نفوذ هوای سرد از عرض های بالا به روی نوار شمالی کشور کاهش ملموس دما هوا در این بخش از کشور آغاز می گردد:

 
نقشه بارش برف تجمعی طی روز های دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری


با توجه به افت قابل توجه دما  بویژه در ییلاقات واقع در شمال غرب کشور بارش برف از روز دوشنبه  10 مهر 96 بر روی این مناطق انتظار می رود. لذا بر روی ارتفاعات استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، ارتفاعات نوار جنوب غربی گیلان بارش برف پاییزی را خواهیم داشت. بر اساس مدل ها پیش یابی برف، بیشترین حجم برف تجمعی از کوه سبلان با ارتفاع بیشینه تا 50 سانتی متر و در نوار مرتفع بین استان های گیلان و اردبیل تا 40 سانتی متر پیش بینی می شود.

متئوگرام 5 روز آینده کوه سبلان؛ کاهش 20 درجه ای دما و بارش برف در نیمه دوم هفته جاری !!!


با تداوم کاهش دما و کشیده شدن دامنه بارندگی ها بر روی منطقه البرز از روز چهارشنبه 12 مهر 96 بارش برف پاییزی بر روی دامنه های البرز خواهیم داشت؛ ارتفاعات در نوار جنوبی استان مازندران، گلستان، شمال سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان میزبان بارش اولین برف پاییزه خواهند بود و دماها در این مناطق به زیر صفر درجه سلسیوس خواهد رفت. بیشترین حجم برف تجمعی در این مناطق تا 30 سانتی متر بر روی ارتفاعات  از جمله قله دماوند واقع در جنوب آمل استان مازندران و فیروزکوه در استان تهران بالغ می گردد. 

روز پنجشنبه 13 مهر 96 بارش برف بر روی ییلاقات واقع در شمال شرق کشور بر روی دو استان خراسان شمالی و رضوی هم نمایان شده و مناطقی از جمله شیروان، فاروج، اسفراین، قوچان و درگز شاهد این بارش ها خواهند بود.

متئوگرام  5 روز آینده شهر مشهد؛ کاهش بسیار شدید دما هوا با سقوط 15 درجه ای دما از یکشنبه تا پنجشنبه هفته جاری !!!

همانطور که  در طی اخطاریه ای به سمع و نظر رسید، کاهش دما هوا از روز دوشنبه 10 مهر از سمت نوار شمالی و استان های غربی کشور آغاز شده و تا پایان هفته بیشتر مناطق کشور درگیر افت دما و سرد شدن ملموس دما هوا خواهند شد که در نیمه شمالی بخصوص در دامنه های البرز، شمال شرق و شمال غرب بسیار ملموس خواهد بود و دما کمینه در طی نیمه دوم هفته جاری در ییلاقات این مناطق به زیر صفر درجه سقوط خواهد کرد.


لینک کانال:

گروه تحلیلی ایرما


https://t.me/joinchat/AAAAAEP7IiEWYwCyk4bO8w





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد