آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

پیش بینی یکماهه آینده آب و هوا کشور (9 مهر لغایت 9 آبان 1396)



پیش بینی یکماهه آینده آب و هوا کشور (9 مهر لغایت 9 آبان 1396)


بررسی الگو مدل های آب و هوایی نشان می دهند که بطور متوسط میزان ارتفاع تراز لایه 500 هکتوپاسکال بر روی بخش وسیعی از کشور تا 60 متر بالاتر از حد نرمال  و متوسط فشار سطح دریا تا 4 هکتوپاسکال کمتر از حد نرمال می باشد که بر روی بخش وسیعی از عربستان، شمال دریا سرخ و دریا مدیترانه تا 4 هکتوپاسکال بالاتر از حد نرمال بلند مدت می باشد. چنین الگویی، شرایط مناسبی را جهت بارندگی های موثر در سطح کشور فراهم نمی آورد.


بر روی مناطق شمالی آذربایجان ها، اردبیل، سواحل گیلان و مازندران طی یکماهه آینده بارش های حدود نرمال و فراتر از نرمال پیش بینی می شود. بر این اساس بر روی نواحی شمالی آذربایجان های غربی، شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش ها نرمال و فراتر از نرمال بلند مدت پیش بینی می شوند.


برونداد پیش یابی بارندگی ماه اکتبر 2017 از سه مدل CFS، ECMWF و JMA؛ رنگ های گرم آنومالی منفی بارش و رنگ های سرد آنومالی مثبت بارش می باشند.


در بخش هایی از شمال غرب، دامنه های شمالی و مرکزی زاگرس، دامنه های البرز  بارش ها یکماهه آینده گرایش به کمتر از نرمال بین 12 تا 25 میلی متر را نشان می دهد. در استان گلستان، شمال شرق برای نیمه جنوبی آذربایجان ها، کردستان، همدان، قزوین، مرکزی، البرز، تهران، قم، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان بارندگی ها در مجموع کمتر از نرمال بلند مدت پیش بینی می شود.


در سایر مناطق کشور مجموع بارندگی در محدوده نرمال واقع خواهد بود؛ در نیمه شرقی، مرکز و جنوب کشور بارش ها در مجموع در حد نرمال بلند مدت این مناطق ست.

میانگین دما هوا در سطح کشور طی یکماهه آینده بطور متوسط تا 1 درجه سلسیوس فراتر از نرمال می باشد، در بخش های نیمه غربی و نوار جنوبی کشور بین 0.5 تا 1 درجه سلسیوس فراتر از نرمال، بر روی شمال شرق، شرق، دامنه های شرقی البرز و مرکز کشور بین 0.5 تا 1.5 درجه سلسیوس کمتر از نرمال بلند مدت می باشد.


برونداد پیش یابی آنومالی دما ماه اکتبر 2017 از سه مدل CFS، ECMWF و JMA؛ رنگ های گرم آنومالی منفی دما و رنگ های سرد آنومالی مثبت دما می باشند.

 

لینک کانال:

https://t.me/joinchat/AAAAAEP7IiEWYwCyk4bO8w

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد