آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

چشم انداز آب و هوای کشور طی 5 روز آینده (29 بهمن الی 3 اسفند 95)


با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارش زا در سطح کشور برای استان های واقع در جنوب کشور، شامل استان های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، بارش شدید باران، رعد و برق و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود. از این رو در نواحی مرکز و جنوب استان بوشهر، غرب، مرکز، جنوب، در استان فارس برای بخش های شرقی همچون کازرون، جهرم، قیروکارزین، داراب، نی ریز و غرب شیراز، در استان کرمان، همچون سیرجان، بافت، جیرفت، عنبرآباد و در استان هرمزگان در بخش های شمالی همچون حاجی آباد دارای بارش های بسیار شدید و قابل توجهی در 24 ساعت منتهی به بامداد روز شنبه 30 بهمن 95 را دریافت خواهند کرد. هسته های بارشی در این استان های در یک محدوه بین 50 الی 120 میلی متر در 24 ساعت قرار خواهند داشت.



طی بعد از ظهر تا اوایل وقت روز جمعه 29 بهمن 95 شدت بارندگی ها بر روی جنوب شرق استان فارس، شمال هرمزگان و نواحی غربی - مرکزی استان کرمان پیش بینی می شود. ضمن اینکه مقادیر بارش بر روی بخش های شمالی تر مانند غرب استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز بازر  که شاهد ریزش برف گسترده در استان خراسان رضوی خواهیم بود. در سواحل خزر شدت بالای بارش برف در استان گیلان بخصوص بخش های مرکزی و شرقی استان نیز به خوبی خودنمایی خواهد کرد و شرایط را برای تردد و رفت و آمد مختل و در برخی از  نواحی روستایی سبب بروز مشکلاتی نیز خواهد شد. از بامداد روز شنبه 30 بهمن 95 بارش ها از سمت نواحی غربی کشور بتدریج کاسته شده و انتظار داریم بارش ها آهسته به اتمام برسند. هسته های بارش های قابل توجه با حرکت شرقسوی سامانه در این زمان بر روی مرکز و بخش های جنوبی استان کرمان، شمال هرمزگان  و شمال شرق کشور برای استان خراسان رضوی و همچنین مناطقی از خراسان جنوبی خواهد بود . ضمن اینکه شدت بارش برف در استان گیلان بتدریج به نواحی شرقی استان کشیده خواهد شد.

 

 از اواخر وقت روز جمعه 30 بهمن و طی بامداد شنبه 30 بهمن 95 با گذر جبهه هوای سرد بروز رگبارهای برف در استان های واقع در دامنه های البرز نظیر قزوین، البرز، تهران، قم، شمال اصفهان،  سمنان و شمال زاگرس را خواهیم داشت.


طی صبح روز شنبه 30 بهمن هسته بارش ها به خارج از مرز های شرقی در بخش های شمال شرق و شرق کشور جابجا خواهد شد، لذا از شدت بارش ها در استان های خراسان رضوی و جنوبی کاسته شده و در جنوب کشور نیز شدت بارش های بر روی نواحی جنوب شرقی استان کرمان خواهد بود. بارش های سامانه مذکور تا بعد از ظهر روز شنبه 30 بهمن 95  به استان سیستان و بلوچستان نیز خواهد رسید. در بخش وسیعی از سرزمین های مرکزی این استان شاهد بارندگی ها خواهیم بود. سامانه مذکور بتدریج تا بعد از ظهر روز شنبه 30 بهمن 95 به مرز های شرقی کشور رسیده و تا اوایل شب این روز به طور کامل کشور را ترک خواهد کرد. 



با ترک این سامانه هوای سردی که در پشت سامانه قرار گرفته ست از سمت شمال غرب  به کشور ما نفوذ خواهد کرد. این هوای سرد از روز جمعه 29 بهمن 95 بتدریج از سمت بخش های شمال غربی کشور سبب برودت هوا خواهد شد و طی روز شنبه 30 بهمن 95 به کل کشور نفوذ خواهد کرد. بر اساس مدل های دمایی به طور میانگین در حدود 3 الی 6 درجه کاهش دما در بیشتر نواحی کشور رخ خواهد داد که این میزان کاهش دما در بخش های شمال شرقی کشور بارزتر بوده و تا 9 درجه سلسیوس تا روز یکشنبه 1 اسفند 95 پیش بینی می شود.


طی روزهای یکشنبه الی سه شنبه  مورخ 1 الی 3 اسفند ماه 95 جوی آرام و پایدار به همراه هوای سرد در بیشتر نواحی کشور حاکم خواهد بود. طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 3 الی 4 اسفند 95 روند افزایش نسبی دما بر روی نوار ساحلی خزر پیش بینی می شود. 


نظرات 3 + ارسال نظر
لشگری شنبه 30 بهمن 1395 ساعت 18:17

سلام .آیا در اسفند ۹۵و فروردین۹۶برای تاکستان که یکی از شهرهای استان قزوین هست .بارشهای خوبی در نقشه ها هست یا کم بارش هست؟؟؟؟؟
با تشکر از سایت مفیدتون.

با سلام

بله طبق آخرین خروجی مدل های ماهیانه بارش ها در این شهر در حدود نرمال های بلند مدت قرار خواهد داشت.

nafas جمعه 29 بهمن 1395 ساعت 20:55 http://beest20.ml/

سایت متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم افتخار میدین پیش منم بیاین خیلی ممنون
98561

حسین جمعه 29 بهمن 1395 ساعت 20:37

سلام داداش ایا سطح شهر کاشان اواخر روز جمعه 29 بهمن 95 و بامداد شنبه سفید پوش میشه یا خیر با تشکر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد