آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از اواخر روز چهارشنبه / هشدار جدی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیل در جنوب غرب کشور



نقشه های هواشناسی نشان دهنده ورود یک سامانه فعال بارشی  به مرزهای غربی کشور می باشد. بر اساس محاسبات صوت گرفته این سامانه بارشی از روز چهارشنبه 10 آذر 95 اواخر وقت فعالیت خود را به صورت افزایش ابر و آغاز بارندگی ها از سمت استان های غربی کشور آغاز خواهد نمود.


http://up.iranjoman.com/images/9e6bttocuyjse3iooopf.png


طی روز پنچشنبه اکثر استان های واقع در غرب کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه،ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، خوزستان،چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان، نواحی از شمال استان بوشهر، فارس و با شدت کمتر بر روی دامنه های البرز برای استان های قزوین، البرز، تهران، قم و غرب استان سمنان شاهد افزایش ابر بارش باران در برخی نواحی مساعد وقوع رعد و برق پیش بینی می شود که بارش در نواحی سردسیر شمال غرب و دامنه های شمالی و  جنوب غربی زاگرس و همینطور دامنه های البرز مرکزی به شکل برف خواهد بود. شدت بارش ها در این روز بر روی دامنه های زاگرس خواهد بود که در جنوب غرب استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد و شمال شرق استان خوزستان به سبب تشدید بارش ها امکان رخداد آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل رودخانه ها انتظار می رود.


http://up.iranjoman.com/images/bf489ldw2dqluqcw6n3.png

 

 

در طی روز جمعه 12 آذر 95 با تقویت بیشتر جریانات گرم و مرطوب جنوبی و انتقال آن به سمت دامنه های جنوب غربی زاگرس تشدید بارندگی ها را بر روی استان های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان و جنوب استان لرستان پیش بینی می شود که می تواند منجر به جاری شدن سیل، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل های آبی گردد. براورد های صورت گرفته بر اساس مجموع بارندگی 24 ساعته در طی روز جمعه در این منطقه، ریزشی در حدود 127 میلی متر در 24 ساعت می باشد. همچنین در این روز بارندگی ها در استان هایی همچون کردستان، بخش های غربی استان کرمانشاه و جنوب غرب استان آذربایجان غربی نیز قابل توجه خواهد بود.


http://up.iranjoman.com/images/pskzmdkgm2kzlmmztuc.png


در این روز بارش ها در استان های واقع در دامنه های البرز همچون قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و حتی بخش هایی از شمال شرق کشور و همینطور نواحی مرکزی همچون اصفهان پیش بینی می شود. که در برخی از ساعات بر میزان سرعت وزش باد بر روی نواحی مرکزی کشور شامل بخش هایی از استان یزد، اصفهان و فارس پیش بینی می گردد.


در بخش های شمال غرب کشور، دامنه جنوب غرب زاگرس همچون چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و شرق استان لرستان و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف را پیش بینی می کنیم.


http://up.iranjoman.com/images/2c3f0g8zzoucvs5rjig6.png


طی روز شنبه از شدت و وسعت بارش ها در سطح کشور کاسته خواهد شد. جریانات بارشی بر روی دامنه های جنوب غربی زاگرس، نواحی از شمال غرب تا حدودی غرب و شمال شرق کشور پیش بینی می شود. از روز یکشنبه مجددا جریانات بارشی از سمت استان های غربی وارد کشور می گردد که برای روز دوشنبه این منطقه بارشی به سمت دامنه های البرز نیز گسترش خواهد یافت که با نفوذ زبانه های توده هوای پرفشار، بر روی سواحل خزر نیز  رخداد بارندگی نیز پیش بینی می گردد.


http://up.iranjoman.com/images/bbad8wfqquznz8n5vrl.png


http://up.iranjoman.com/images/fsaz6y15mvvgdun2wvv5.png


از نظر دمایی، طی 5 روز آینده به طور کل روند افزایش دمای هوا در سطح کشور بویژه در بخش های شرقی، جنوب شرق و مرکز پیش بینی می شود این افزایش دما به سبب غلبه جریانات جنوبی و تقویت توده هوای کمفشار در بخش های ذکر شده ملموس خواهد بود.طی روزهای پنجشنبه تا شنبه 13 آذر 95 به طور نسبی کاهش دما بر روی شمال غرب و همچنین استان های واقع در دامنه های زاگرس اتفاق خواهد افتاد که این کاهش دما را برای روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده مورخ 13 الی 15 آذر 95 بر روی شمال غرب و سواحل دریا خزر خواهیم داشت.


http://up.iranjoman.com/images/eqfhjfto1nisxpdn44gq.png

http://up.iranjoman.com/images/8lg3o9jpisf9psq15lf2.png

http://up.iranjoman.com/images/0wxitpk9cfhq0ue5ll0.png

http://up.iranjoman.com/images/hj8rw1e56ljonenq5oto.png

http://up.iranjoman.com/images/7drlvfrqfl39c9ezlnb6.png


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد