آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

آنومالی 7 روز گذشته دمای هوا؛ نیمه شرقی خنک تر از نرمال و غرب کشور جولان گرما



طی 7 روز گذشته متوسط دمای هوا در بخش های شرقی و مرکز کشور به طور میانگین کمتر از نرمال بوده و این نواحی هوای خنکی را تجربه نموده اند. این در حالی ست که در نقطه مقابل این نواحی استان های واقع در کرانه های دریا خزر و استان های غربی کشور قرار دارند که به طور کل هوای گرمی را داشته اند


بر اساس خروجی مدل GFS v2 از مرکز NCEP طی 2 الی 9 تیر 1395 هوای استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و نواحی از شرق هرمزگان و شمال فارس متوسط دمای هوا پایین تر از حد نرمال های بلند مدت اقلیمی بوده است. در این استان ها دمای هوا بین 0.5 - الی 3.0- درجه سلسیوس کمتر از نرمال ها بلند مدت بوده است. که در نواحی از خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان وبلوچستان این عدد به 4.0- درجه سلسیوس بالغ می گردد.  



استان های اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، زنجان، همدان،کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام،خوزستان، بوشهر، غرب و جنوب استان فارس و تنگه هرمز متوسط دمای هوا در طی این مدت گرمتر از نرمال بوده است. این میزان چیزی در حدود 0.5+ الی 2.5+ درجه سلسیوس بالاتر از حد نرمال این موقع از سال دیده می شود. 


استان های خوزستان، غرب کردستان و کرمانشاه بالاترین سطح نابهنجاری گرمایشی را با 2.5 + درجه سلسیوس به خود اختصاص داده اند. 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد