آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

سازمان هواشناسی: هشدار دمای بیشینه تهران طی روزهای پنجشنبه و جمعه به 40 درجه سلسیوس خواهد رسید + نقشه



بر اساس پیش بینی های به عمل آمده طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای بیشینه تهران به 40 درجه سلسیوس خواهد رسید. این گرما هوا در سطح کشور طی این دو روز مستقر می باشد تا اینکه از اواخر وقت روز شنبه نا نفوذ تدریجی هوای خنک عرض های شمالی به شمال کشور افت نسبی دما در این نواحی رخ خواهد داد.


در نقشه ذیل مشاهده می شود که هوای گرم در بیشتر مناطق کشور در روز پنجشنبه استقرار خواهد داشت. این هوای گرم در بخش های غربی و نواحی از سواحل شرقی خزر ملموس تر از سایر نواحی بوده و هوای تابستانی را در غالب نواحی پدید خواهد آورد. هوای خنکی در این هنگام بر روی عرض های شمالی بر رو جنوب روسیه و شمال قزاقستان حاکم می باشد. بتدریج از اواخر روز شنبه 12 تیر 95 این هوای خنک به نوار شمالی کشور نفوذ کرد و منجر به کاهش دما در این نواحی خواهد شد. 




در این تصویر ملاحظه می شود که پیش بینی دما بیشینه روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه مورخ 10، 11 و 12 تیر 1395 برای ایستگاه مهرآباد تهران (OIII) برابر با 40 درجه سلسیوس پیش بینی شده است. بنابر این هموطنان و شهروندان تهرانی باید درساعات اوج تابش و گرما هوا به سبب جلوگیری از گرما زدگی از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کرده و به جهت کاهش مضرات پرتوهای مخرب فرابنفش از کرم ضد آفتاب با عیار مناسب، کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده نماید.


در این تصویر ملاحظه می شود کاهش جزئی دمای کمینه در روز یکشنبه به سبب تاثیر گذاری هوای خنک شمالی به سوی دامنه های جنوبی البز و شکسته شدن گرما در روز یکشنبه به طور جزئی و نسبی خواهد شد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد