آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

پیش بینی سه روزه آینده: تحلیل داده ها و مدل های پیش یابی هواشناسی

بر اساس تحلیل داده ها و مدل های پیش یابی هواشناسی، با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور، طی سه روز آینده برای شمال غرب کشور رگبار باران گاهی با رعد و برق ، کاهش نسبی دما وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. بر این اساس وضع هوای مناطق ذکر شده به ترتیب زیر پیش بینی می شود:


پنجشنبه 95/03/27: رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در آذربایجان شرقی، غربی، نیمه جنوبی اردبیل، غرب کردستان و زنجان و احتمال تگرگ و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها درنیمه شمالی آذربایجان شرقی و نیمه غربی آذربایجان غربی.


جمعه 95/03/28: رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در آذربایجان شرقی، غربی، شمال کردستان و احتمال تگرگ و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در آذربایجان غربی.


شنبه 95/03/29: رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در آذربایجان، آذربایجان غربی.



در این شرایط احتمال وقوع صاعقه و سیلابی ناگهانی و موقت بویژه در مناطق کوهستانی و دره های پرشیب وجود دارد و بنابر این برای جلوگیری از خسارات احتیاط لازم بعمل آورده شود.  




بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره، هم اکنون توفان نسبتاً غلیظ و گسترده ای از گردوخاک روی کشور عراق تشکیل شده است که در حال نزدیک شدن به مرزهای غربی کشور می باشد. پیش بینی می شود؛ غبار ناشی از این توفان تا ساعاتی دیگر به جو نفوذ و هوا را به شدت غبارآلود نماید. غبار طی ساعاتی از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت فردا و در نیمه غربی غلظت بیشتری داشته، انتظار می رود؛ دید افقی در نواحی مرزی به کمتر از 500 متر رسیده و در سایر نقاط بین 1000 تا 5000 متر در نوسان باشد. 



طی امروز  و فردا با توجه به تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال شرق سوی آن به سمت کشورمان رخداد پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور و با احتمال شمال غرب کشور پیش بینی می شود. در سه روز آینده برای شرق و بخش هایی از شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط به ویژه در منطقه زابل با گردو خاک همراه خواهد بود. همچنین امروز و فردا بخصوص در ساعات بعد از ظهر وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک در استان های قم، البرز، مرکزی، اصفهان، و بخش های جنوبی استان های تهران و سمنان پیش بینی می شود. 



شایان ذکر است که در طی سه روز آینده شرق دریای عمان و طی روزهای جمعه و شنبه دریا خزر مواج خواهد بود. از اینرو با توجه به فصل شنا تمهیدات لازم جهت اطلاع رسانی مسافران به عمل آید. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد