آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

تعدادی از پیغام هایی که برای ما ارسال کردید



مشکل 
نوید حاج بابایی 
 با عرض ادب و سلام خدمت شما بزرگوار ارشیو تحلیل و نقشه های شما مربوط به یک یا دو سال قبل عکس و نقشه ها قابل دسترسی و دانلود نیستند. پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ @ ۰۹:۴۶ ب.ظ

پاسخ: با سلام وقت بخیر؛ با تشکر از حسن توجه شما عرض کنم خدمت شما تمامی تصاویر نقشه های این سایت بر روی آپلودرهای رایگان منتشر می شوند بدیهی هست بعضی از لینک و آدرس های اینترنتی درج شده این تصاویر خارج از اراده ما و بنابه تصمیم صاحبان این سایت ها منقضی و از دسترس خارج شوند. اگر تصویر یا نقشه خاصی مدنظر دارید عنوان کنید در صورت امکان بازیابی خواهیم کرد. با احترام فراوان

حسین
آقای شهبازی برای حدودای ۷ مرداد پیش بینی هوای سرد میشه بر اساس یک سیستم کنترلی پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ @ ۰۹:۲۶ ب.ظ

پاسخ: با سلام و عرض وقت بخیر  طبق پیش بینی های صورت گرفته طی هفته چهارم تیر ماه و همینطور تا هفته نخست مرداد ماه بر روی بیشتر مناطق داخلی کشور متوسط دما هوا تمایل به فراتر از حد نرمال بلند مدت را نشان می دهد اما طی این مدت عبور امواج تراز میانی جو از فراز بخش های شمالی تر سبب عبور هوای خنکتر و موقتی بر روی نوار شمالی کشور می گردد که میتواند سبب شکست گرمای ناهنجار بر روی این نواحی گردد با توجه به اینکه با طولانی تر شدن بازه زمانی چشم اندازها میزان عدم قطعیت در رخداد پیش بینی ها افزایش می یابد نمیتوان از الان برای آن برهه اظهار نظر کرد.

Ali
 باسلام و خسته نباشید پیش بینی های شما افزایش 1 الی یک و نیم درجه امده..در صورتی که استان یزد و خصوصا شهرستان بافق یزد از اول تیرماه تا کنون 4 الی 5 درجه هوا گرمتر و ماندگار هست..افزایش دمای تیرماه امسال بی سابقه میباشد..و خواهشا بفرمائید تا چه تاریخی دمای هوا بحالت نرمال خود برمیگردد..باتشکر پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ @ ۱۲:۱۵ ق.ظ

پاسخ: با سلام و عرض وقت بخیر توجه نمائید پیش بینی هایی که ذکر می شود دارای بازه زمانی مشخصی می باشد و طی آن بازه زمانی اعتبار خواهد داشت مثلا اگر در پیش بینی جوی ذکر می شود انومالی متوسط دما هوا 7 روزه فراتر از نرمال بلند مدت می باشد به این معناست که میانگین این 7 روز روی هم رفته به میزان مشخص شده گرمتر از نرمال می باشد که این میزان آنومالی دما هوا ممکن است در تک تک این روزها مقادیر متفاوتی را داشته باشد. 

نظرات 4 + ارسال نظر
میلاد پنج‌شنبه 27 تیر 1398 ساعت 17:30

سلام.خسته نباشین.آیا شمالغرب طی مرداد و شهریور بارشهای خوب و بالای نرمالی خواهد داشت؟؟؟خیلی گرمای شدیدی منطقه شمالغرب طی مرداد و شهریور نخواهد داشت؟؟؟

سلام وقت بخیر
ما دوره فرانرمالی متوسط دما هوا رو برای شمال غرب کشور خواهیم داشت که با عبور گاه و بیگاه شارش های خنک شمالی به طور موقت شکسته خواهد شد.

بارندگ ها بر روی دو استان آذربایجان غربی و شرقی نرمال با گرایش جزئی به کاهش رو نشون میده اما استان اردبیل نرمال با گرایش به فراتر از حد نرمال بلند مدت هست.

میلاد یکشنبه 23 تیر 1398 ساعت 08:29

سلام.آیا فاز انسو در پاییز و زمستان پیش رو الینو خواهد بود یا لانینا؟؟؟؟بارشهای پاییزه به موقع خواهند بود؟؟

با سلام
غالب مدلهای آب و هوای شرایط لانادا (خنثی) تا النینو ضعیف برای زمستان 98 پیش بینی می کنند در حال حاضر شاخص نینو اقیانوسی برای سه ماهه میلادی اخیر 0.7+ درجه سلسیوس بوده که در زمره النینو ضعیف هست.

امین یکشنبه 23 تیر 1398 ساعت 08:19

سلام.خسته نباشین.خیلی ممنون بابت سایت زیبا و توضیحات مفصلتون.آیا زمستان امسال مثل پارسال و یا شبیه زمستان سخت ۸۶ بسیار سرد و برفی خواهد بود؟؟؟

با سلام

از الان برای فصل زمستان نمیتوان تفسیری ارائه داد.

امین شنبه 22 تیر 1398 ساعت 11:01

سلام خسته نباشین.آیا منطقه شمالغرب تا هفته اول مرداد گرمای ناهنجار و شدیدی خواهد داشت؟؟؟از کی ارومیه بارش شدید خواهد داشت؟؟؟

با سلام روند افزایش دما هوا بخصوص از نیمه دوم هفته جاری بر روی شمال غرب کشور پیش بینی میشه و هوا گرمتر خواهد شد.

فعلا بارندگی شدیدی نخواهیم داشت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد