آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

باران و کاهش دما میهمان سواحل خزر، تداوم هوا سرد بر روی کشور، موج جدید و تازه نفس از روز دوشنبه وارد کشور می گردد


با توجه به نقشه های هواشناسی، به سبب عبور امواج تراز میانی بر روی دریا خزر و نفوذ زبانه های توده هوای پرفشارطی امروز پنجشنبه 10 آبان 97 باید منتظر وقوع بارندگی ها بر روی سواحل دریا خزر باشیم. این بارش ها به همراه کاهش محسوس دما هوا تا فردا بر روی استان های گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان تداوم خواهد داشت. شدت بارش ها بر روی غرب دریا و بروی استان گیلان پیش بینی می گردد. تا روز جمعه کاهش دما هوا بر روی سواحل دریا خزر بین 4 تا 8 درجه سلسیوس انتظار می رود.


همچنین طی فردا جمعه 11 آبان 97  بر روی ارتفاعات البرز واقع در استان های تهران و سمنان رخداد بارش برف نیز پیش بینی می گردد. 



با توجه به استقرار مرکز یک سامانه فعال بر روی دریا سرخ و ارسال امواج ناپایدار ناشی از آن به بخش های غربی کشور پوشش ابر ناشی از آن آسمان مناطق بخش هایی از جنوب، جنوبغرب و غرب کشور را در بر می گیرد و رخداد رگبارهای خفیفی پیشقراول آن بر روی مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور طی روزهای منتهی به اوایل هفته آتی پدیده غالب می باشد، اما با نزدیک شدن سامانه مذکور به بخش های غربی کشور بارندگی ها از روز دوشنبه 14 آبان 97 از سمت غرب آغاز خواهد شد و تا روزهای پایانی هفته آینده بخش وسیعی از غرب، شمال، مرکز و شمال شرق کشور متاثر از آن بارندگی خواهند داشت. 


با توجه به نفوذ شارش های سرد شمالی طی روزهای منتهی به اوایل هفته پیشرو دما هوا در بیشتر مناطق کشور روند کاهش را خواهد داشت و بر برودت هوا افزده می گردد این کاهش دما هوا  بر روی شمال شرق، نیمه شرقی و بخش های مرکزی کشور نمود بیشتری خواهد داشت. 

 




نظرات 1 + ارسال نظر
علی شریفی پنج‌شنبه 10 آبان 1397 ساعت 13:54

با سلام و عرض ادب
جناب شهبازی از سامانه پیش رو با توجه به همراهی رطوبت دریای سرخ که همیشه با چنین الگوهایی باران قابل توجه ای استان های جنوب غربی را فرا می گرفت آیا بارش قابل ملاحظه ای برای استان های فارس، بوشهر و کهکیلویه قائل هستید؟
باسپاس

با سلام

با توجه به بررسی الگوها فعلی برای استان فارس تی مناطقی نیمه شمالی و شمال غربی استان در دامنه ها زاگرس بارش های خوبی رو خواهیم داشت. استان های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد و بارش های قابل توجهی رو انتظار داریم و برای استان بوشهر بیشتر در مناطق شمالی استان و شمال خلیج فارس شاهد بارندگی ها خواهیم بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد