آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

نفوذ زبانه های پرفشار غربی و بارانی شدن سواحل خزر؛ سواحل بین 4 تا 6 درجه خنک تر ی شود



بر اساس پیش بینی های قبلی، جوی نسبتا پایدار بر روی نوار ساحلی خزر حاکم بود، بارش هایی در مناطقی از نوار ساحلی خزر برای استان های گیلان، مازندران و گلستان اتفاق افتاد که بیشترین آن از شهرستان آمل به میزان 23.8 میلی متر بود. فردا نیز هوای به نسبت گرمتر از نرمال این موقع از سال در نوار ساحلی خزر بخصوص برای استان گیلان تداوم خواهد داشت تا اینکه با نفوذ تدریجی توده هوای پرفشار غربی به سواحل دریا خزر ضمن تغییر سوی جریانات به راستای شمالی، کاهش نسبی دما آغاز و بارش های پراکنده مورد انتظار باشد. 



طی فردا چهارشنبه 4 مهر 97، بر روی مناطقی از شمالی استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران و ارتفاعات غربی البرز جنوبی همچون ارتفاعات شمالی زنجان، رشد ابر و وقوع بارش های پراکنده ای پیش بینی می شود. ضمن آنکه با تداوم فعالیت موج تراز میانی جو که در بخش های شرقی کشور از روزهای قبل فعال بود، بر روی مناطقی از هرمزگان، ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان رشد ابر، رگبار باران و با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.  



طی روز پنجشنبه 5 مهر 97، با تقویت بیشتر زبانه های توده هوای پرفشار بارش ها بر روی سواحل خزر تقویت خواهد شد، اوج بارش ها در این روز بر روی آب های غربی خزر در ساحلی گیلان پیش بینی می شود، به سبب وقوع بارش های رگباری در برخی از مناطق استان گیلان و همچنین ارتفاعات در استان مازندران احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب ها وجود دارد که باید از اتراق درحریم رودخانه های این دو استان در طی روزهای پنجشنبه و جمعه خودداری نمود.



همچنین در روز پنجشنبه برای مناطقی از استان های آذربایجان غربی، شرقی ، اردبیل، ارتفاعات البرز جنوبی در شمال استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و ارتفاعات استان گلستان افزایش ابر در برخی از مناطق وقوع بارش های پراکنده پیش بینی می شود. 



طی روز جمعه 6 مهر 97، بارش ها علی رغم کاهش شدت نسبت به روز قبل، بر روی سواحل دریا خزر و با شدت بسیار کمتر بر روی ارتفاعات البرز تداوم خواهد یافت.



شایان ذکرست از روز چهارشنبه بعد از ظهر تا انتهای هفته با تقویت جریانات شمالی، روند کاشی دما هوا بر روی سواحل دریا خزر بین 4 تا 6 درجه سلسیوس رخ داده و در سایر مناطق نوار شمالی ، مرکز و شرق کشور تا روز آغازین هفته آتی روند تغییرات دمایی چندان محسوس نخواهد بود و گرایش به کاهش جزئی را نشان می دهد. این در حالی ست که در بخش های غربی - جنوب غربی کشور به دلیل تشدید پر ارتفاع جو و جریانات کم و بیش جنوبی بخصوص برای روزهای پنجشنبه و جمعه روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد