آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا
آژانس آب و هوای ایران

آژانس آب و هوای ایران

مرکز پیش بینی تخصصی آب و هوا

طوفان مرگبار میکونو عمان و یمن را با سیل و بادهای شدید در هم کوبید!



طوفان مرگبار میکونو  عمان و یمن را با سیل و  بادهای شدید در هم کوبید.


 بر اساس مقامات محلی، طوفان میکونو در جمعه شب وارد سرزمین شبه جزیره عربی شد و منجر به کشته شدن سه نفر در عمان و 40 نفر مفقودی شد. طبق گفته جیسون نیکولز، هواشناس ارشد AccuWeather، رانش زمین حدود نیمه شب بوقت محلی در حدود 40 کیلومتری غرب-جنوب غرب شهر صلاله، سومین شهر بزرگ عمان، رخ داد.



 طوفان میکونو قبل از رسیدن به خشکی به یک طوفان بسیار شدید حاره با بادهای برابر با طوفان درجه 3 در اقیانوس اطلس و یا شرق اقیانوس آرام  تبدیل شد. با در هم کوبیدن جزیره سکوترا یمن در روز پنجشنبه 3 خرداد 97، باران های سنگین و بادهای قوی موجب خسارت به شهر  حادیبو سکوترا در یمن شد.


 آنچنان که میکنو  طی مسیر شمال تا شمال غرب در شمال جزیره با امواج باران و باد عبور می کرد، اولین اثرات تهدید زندگی را به سکوترا  به ارمغان آورد. 

 

 به گزارش روزنامه دیلی نیوز، روز پنجشنبه 3 خرداد 97، در پی جاری شدن سیلاب در روستاها و  حداقل 40 نفر مفقودی، در سکوترا، (یک جزیره یمنی  میان شاخ آفریقا و شبه جزیره عربستان)، وضعیت اضطراری اعلام شد.


 غرب عمان و شرق یمن بعد از ظهر روز جمعه بسوی اوایل وقت روز شنبه،  متحمل باد و بارانهای سنگین طوفان میکونو، خواهند شد. به گزارش آسوشیتد پرس (AP)، طوفان به خاطر مرگ سه نفر در عمان، از جمله یک دختر 12 ساله، طوفان مرگبار لقب گرفت ست.



فرودگاه و بندرگاه صلاله هر دو بسته شده و بخش هایی از این شهر بدلیل سقوط درختان و خطوط انتقال نیرو بدون برق باقی ماندند.فرودگاه صلاله در صبح روز یکشنبه بازگشایی خواهد شد.


آسوشیتد پرسگزارش داد که حداقل 600 نفر در مدارس محلی در طول طوفان پناهگاه گرفتند.



 این اولین طوفان بزرگی ست که در تاریخ رکورد دریای عرب بر هر دو کشور عمان و یمن تأثیر گذاشت. 


در حال حاضر که طوفان به خشکی  فرود می آید، میکونو همچنان به روند تضعیف خود ادامه خواهد داد. با وجود کاهش سرعت باد، بارش سیل آسا بطرف روز یکشنبه ادامه خواهد یافت و  موجب تداوم خطر ناشی از سیلاب های مخرب و آلودگی های آبی خواهد شد. مناطقی که در جنوب عربستان سعودی بارش باران  آنچنان سنگین نیست، وزش شن و خاک  محتمل خواهد بود.


نظرات 1 + ارسال نظر
رسولی یکشنبه 6 خرداد 1397 ساعت 00:30

با عرض سلام خدمت استاد شهبازی ، خواستم تشکر کنم از اطلاع رسانی و تحلیل های عالی شما

با اشتیاق منتظر تحلیل و واکاوی عناصر جوی و اطلاع رسانی شما طی تابستان برای وضعیت بارشی و دمایی پاییز و سال زراعی آینده خواهم بود

با اسلام وقت بخیر
ممنون از لطف شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد